دومین همایش بین‌المللی همزیستی مسالمت‌آمیز با هدف تقویت همگرایی مسلمانان برای رفع چالش‌ها برگزار شد.

راهکار گسترش همگرایی در جهان اسلام با حضور ۵۰ استاد معتبر دانشگاه از ۱۵ کشور و ۱۵۰ نفر از شخصیت‌های برجسته اهل سنت کشورمان در دومین همایش بین‌المللی همزیستی مسالمت‌آمیز در دانشگاه تهران برگزار شد.

صاحب نظران خارجی از کشور‌هایی مانند هند، لبنان، قطر، پاکستان، افغانستان، الجزایر، اردن، ترکیه، کانادا، انگلیس و مصر در این همایش حضور دارند.

علمای اهل سنت حاضر در این همایش، افرادی معتدل، حامی فلسطین، ضد صهیونیسم، آشنا به مسائل جهان اسلام و اهل اعتدال و تقریب اند که مقالات شان را به همایش ارائه کردند.

۲۵۰ مقاله و حدود ۵۰۰ چکیده مقاله به این همایش بین المللی ارسال و چکیده مقالات به شرکت‌کنندگان ارائه شد و مقالات دریافتی نیز چاپ می‌شود.

هدف از برگزاری این همایش، تقویت همگرایی مسلمانان برای رفع چالش‌ها و مشکلات به ویژه در جهان اهل سنت اعلام شده است.

این همایش در ۶ هم اندیشی کاربرد قواعد مقصد شریعت در اجتهادات فقهی، جلوه اندیشه‌های اعتدالی مبتنی بر مقاصد شریعت، مقاصد شریعت و آینده وحدت در جهان اسلام، هم‌افزایی جریانات و احزاب اسلامی در شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی در پرتو مقاصد شریعت، نقش زنان مسلمان در همگرایی جهان اسلام با رویکرد افق تمدنی آینده و رسانه و آینده وحدت اسلامی، فرصت‌ها و چالش‌ها در دو نوبت صبح و عصر برگزار شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.