سرگردانی همکاران افغانستانی نظامیان آمریکایی در آلبانی

پناهجویان افغانستانی که همکار با نظامیان آمریکایی بودند همچنان در آلبانی سرگردان هستند.

با گذشت حدود دو سال از خروج مفتضحانه آمریکا از افغانستان، هنوز صدها شهروند افغانستانی که غالباً همکاران نیروهای آمریکایی بودند، پس از تخلیه از کابل، همچنان در آلبانی منتظر انتقال به کشور سومی، از جمله آمریکا هستند.

یک مقام ارشد آلبانیایی درباره طولانی شدن روند انتقال پناهجویان افغانستانی از این کشور به کشورهای مقصد گفت اگر پناهجویان افغانستانی بتوانند در این کشور کار پیدا کنند، تیرانا مخالف اقامت طولانی مدت آن‌ها در این کشور نیست.

آلبانی به عنوان یکی از اعضای ناتو، ابتدا موافقت خود را برای اسکان یک‌ساله‌ همکاران افغانستانی نظامیان آمریکایی اعلام کرد، اما پس از طولانی شدن روند صدور ویزا، این کشور متعهد شد که افغانستانی ها را به مدت طولانی‌تری نگه‌ دارد.

تأخیر در صدور ویزا موجب شد تا سال گذشته گروهی از پناهجویان افغانستانی با شعار ما فراموش شده‌ایم تظاهرات کنند و از واشنگتن خواستند تا روند انتقال شان را سرعت ببخشد.

در همین حال کمپ قطر و امارات متحده عربی نیز از دیگر مکان‌هایی است که هزاران پناهجوی افغانستانی در آنجا، به تعبیر دیدبان حقوق بشر زندانی هستند و در بی‌سرنوشتی به سر می‌برند.

پیش از این نیز اداره بازرسی ویژه آمریکا در امور بازسازی افغانستان (سیگار) با اشاره به روند کند انتقال و اسکان پناهجویان و مهاجران افغانستانی در آمریکا اظهارداشت با سرعت فعلی این روند ممکن است 31 سال طول بکشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار