لزوم صرفه جویی در مصرف برق با افزایش دما

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی گفت: مصرف برق هفته گذشته به دلیل گرمای شدید در استان ۱۰ درصد افزایش یافت و با توجه به تداوم هوای گرم، صرفه‌جویی در مصرف انرژی همچنان مورد تاکید است.

 دادگر مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی گفت: پیک مصرف برق استان امسال با مصرف ۳۵۰ مگاوات در ۳۱ خرداد به ثبت رسید.

او افزود: استفاده از دمای آسایش ۲۵ تا ۲۶ درجه، دور کُند کولر آبی، سایبان، درزگیری مناسب، موکول کردن استفاده از وسایل برقی پرمصرف مانند جارو برقی، ماشین ظرفشویی، ماشین لباسشویی به ساعات غیر از پیک (ساعت خنک انتهای شب و ابتدای روز) باعث کاهش حدود ۲۰ درصدی میزان برق مصرفی می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی با اشاره به تغییر ساعت کاری ادارات استان اظهار کرد: انتظار ما با تغییر ساعت کاری ادارات مدیریت هشت مگاوات برق در ساعت در اوج بار روزانه بوده که این هدف در استان به خوبی محقق شده است.

او افزود: در حال حاضر ۴۰ تیم با ۸۰ نیرو در حال پایش ادارات استان هستند، اما تاکنون در مورد افزایش مصرف برق ادارات اخطاری صادر نشده است.

دادگر تصریح کرد: برای گذر از تابستان، مدیریت مصرف برق از سوی مشترکان در ساعات اوج بار به مدت ۱۱ ساعت در روز لازم است بنابراین مدیریت و همراهی در مصرف برق توسط مشترکان از ساعت ۱۱ تا ۱۷ همچنین از ساعت ۱۷ تا ۲۲ ضرورت دارد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی گفت: در صورتی که مشترکان، مصارف عمده برق خود را به ساعات غیر اوج بار منتقل کنند، وسایل سرمایشی به صورت مدیریت شده استفاده شود و وسایل برقی پرمصرف در ساعات اوج بار به کار نرود، علاوه بر اینکه می‌توانند مشمول طرح پاداش ۲۰ برابری صرفه‌جویی در مصرف برق شوند از صدور قبض‌های با تعرفه مضاعف ناشی از مصرف بالا جلوگیری کنند.

هفته گذشته و برای چند روز متوالی بیرجند جزو دومین و سومین مراکز استان‌های گرم کشور قرار گرفت و ایستگاه‌های دهسلم، بندان و طبس با ثبت ۴۹ درجه از جمله گرمترین ایستگاه‌های کشور بوده‌اند.

دمای هوا در خراسان جنوبی نسبت به شرایط نرمال چهار تا ۶ درجه افزایش یافت که رقم بالایی است و نسبت به بلندمدت هم بی‌سابقه عنوان شد.

بنابر اعلام اداره کل هواشناسی، توده هوای گرم تا اواسط هفته جاری در خراسان جنوبی ماندگار است و به‌تدریج از شدت گرما در استان کاسته می‌شود.

برچسب ها: مصرف برق ، افزایش دما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.