روسیه:

بحران‌های افغانستان ناشی از دخالت های غیرقانونی غرب و آمریکا است

معاون نماینده‌ روسیه در سازمان ملل متحد در نشست شورای امنیت گفت آمریکا و متحدان غربی عامل گرسنگی و فقر در افغانستان هستند.

دیمیتری پولیانسکی، معاون نماینده‌ روسیه در سازمان ملل متحد در نشست شورای امنیت این سازمان درباره‌ قحطی و ناامنی غذایی ناشی از جنگ گفت آمریکا و متحدان غربی عامل گرسنگی و فقر در افغانستان هستند.

دیمیتری پولیانسکی، معاون نماینده‌ی روسیه در سازمان ملل متحد در بیانیه‌ خود گفت بسیاری از بحران‌های غذایی به‌طور مستقیم یا غیرمستقیم ناشی از اقدامات آمریکا و متحدانش است.

وی افزود: «به‌عنوان مثال، افغانستان که در ۲۰ سال گذشته برای رهایی از گرداب گرسنگی و فقر تلاش کرده است. همه این‌ها به‌دلیل روند ائتلاف به رهبری ایالات متحده است که سعی در دموکراتیک‌کردن این کشور به شکل غربی داشت، کشوری که به شدت از سبک زندگی سنتی حمایت می‌کند.

دیمیتری پولیانسکی تأکید کرد علل اصلی بحران‌های غذایی و دیگر بحران‌ها ناشی از دخالت های غیرقانونی غرب است.

پولیانسکی افزود: اگرچه اعضای غربی شورای امنیت شهامت آن را نداشته‌اند که به صراحت از علل اصلی بحران‌های غذایی و دیگر بحران‌ها در کشورهایی مانند عراق، لیبی و سوریه نام ببرند، اما همه ما به خوبی می‌دانیم که این بحران‌ها ناشی از دخالت های غیرقانونی غرب است.

در بیست سال حکومت جمهوری میلیون ها دلار به افغانستان تزریق شد و هیچ کار بنیادی و زیربنایی از سوی دولت های دست نشانده آمریکا و غرب در افغانستان صورت نگرفت.

بعد از روی کار آمدن مجدد طالبان، آمریکا و کشورهای غربی با بلوکه کردن پول‌های بانک مرکزی افغانستان و وضع تحریم‌های بی رحمانه باعث تشدید بحران فقر و گرسنگی در این کشور شده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار