افزایش قربانیان حادثه قطار پاکستانی به ۳۰ کشته و ۱۰۰ مجروح

تعداد قربانیان حادثه خروج قطار مسافربری سریع السیر هزاره از کراچی به راولپندی در پاکستان به ۳۰ نفر افزایش یافت.

نشریه تایمز ایندیا در گزارشی نوشت شمار تلفات در حادثه قطار در حوالی «نوابشاه» در پاکستان به حداقل ۳۰ نفر افزایش یافت و تعداد مجروحان نیز ۱۰۰ نفر اعلام شده است.

قطار سریع السیر هزاره از کراچی به راولپندی در نزدیکی ایستگاه راه‌آهن سرهاری بعد از ظهر امروز (یک‌شنبه) از ریل خارج شد. در این حادثه نزدیک به ۱۰۰ نفر مجروح شدند. «سید مراد علی شاه» وزیر ارشد سند (Sindh) در جمع خبرنگاران در بیمارستان کالج پزشکی مردمی، تعداد  ۳۰ کشته را تأیید کرد.

«سعد رفیق» وزیر راه آهن فدرال، پیش‌تر به رسانه‌ها گفته بود که ممکن است تعداد تلفات افزایش یابد، زیرا حال برخی از مجروحان پس از بستری شدن در بیمارستان وخیم است. سعد رفیق همچنین با بیان آن‌که حدود ۱۰ کوپه از ریل خارج شده و علت حادثه در دست بررسی است، افزود: «احتمال دلیل حادثه نقص مکانیکی بوده است.»

«محسن سیال» افسر بازرگانی بخش سوکور راه آهن پاکستان (DCO)، گفت ۱۵ جسد از لاشه بیرون کشیده شد و کار نجات با کمک ارتش پاکستان ادامه دارد.

کانال‌های تلویزیونی محل حادثه را نشان دادند که در آن کوپه‌های قطار در نزدیکی ایستگاه به شدت آسیب دیده بودند. آن‌ها امدادگران و پلیس را نشان دادند که تلاش می‌کردند افراد را به همراه غیرنظامیانی که به کار نجات ملحق شده‌اند، از کوپه‌های خارج شده بیرون بکشند. نیرو‌های دیگری هم برای کمک به عملیات نجات فراخوانده شده‌اند. بالگرد‌های هوانوردی ارتش پاکستان نیز برای نجات مصدومان در محل حاضر شده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار