برق صنایع خارج از زمان اعلام شده قطع نشود

استاندار اصفهان گفت: خسارات ناشی از قطعی برق صنایع بررسی و در سطح ملی دنبال شود.

استاندار اصفهان در بیست و نهمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان گفت:با بررسی مشکلات و خسارات ایجاد شده برای واحد‌های تولیدی استان به دلیل افزایش زمان قطعی برق، بررسی مشکلات واحد‌های صنعتی و معدنی در تأمین نفت، گاز و مسائل مرتبط با سامانه سدف برگزار شد.

دکتر سیدرضا مرتضوی در این جلسه درخصوص خسارات ایجاد شده برای واحد‌های تولیدی به دلیل افزایش زمان قطعی برق، گفت: عواملی طی سال‌های گذشته دست به دست هم داد تا در شرایط ناپایداری در حوزه تأمین انرژی قرار بگیریم.

او ادامه داد: فرهنگ مصرف، بی‌توجهی به استاندارد‌های ساخت‌و ساز، توسعه‌هایی که متناسب با ظرفیت‌های پایه‌ای در بخش انرژی شکل نگرفت، کم کاری‌هایی که در برخی برهه‌ها به کشور تحمیل شد و متناظر با پیشرفت کشور تأمین انرژی و تولید برق در دستور کار قرار نگرفت و تأکید دولت بر عدم ساخت و توسعه نیروگاه بود باعث شد تا تأمین انرژی در کشور در شرایط ناپایداری باشد.

استاندار اصفهان گفت: در دولت سیزدهم ساخت نیروگاه با نگاه ویژه به تولید انرژی پاک و خورشیدی مجدداً در دستور کار قرار گرفت، اما تا زمان بهره‌برداری کامل از طرح‌های پیش‌بینی شده بایستی با مدیریت صحیح مشکلات را به حداقل رسانده و ساماندهی کنیم.

او خاطرنشان کرد:برای کاهش مشکلات مجدانه پیگیر هستیم تا طرح‌هایی که در حوزه تأمین انرژی در دستور کار است با سرعت بیشتری و در کمترین زمان ممکن به سرانجام برسد.

دکتر مرتضوی ادامه داد: در همین راستا در آینده‌ای نزدیک شاهد افتتاح و بهره‌برداری از چند نیروگاه خورشیدی در استان خواهیم بود که بسیار امیدبخش است.

او در خصوص تخصیص سوخت به صنعت و معدن از طریق سامانه سدف گفت: برای رفع مشکلات بوجود آمده در این حوزه دوره تخصیص سهمیه سه ماهه و امکان ذخیره سازی ۲۵ درصد پیش‌بینی شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ZAGROSIAN
۱۵:۵۲ ۲۳ مرداد ۱۴۰۲
فولاد مبارکه ،ذوب آهن و فولاد صبا ،پلی اکریل و سیمان و دیگر صنایع ملی و یا کارخانجات و تولیدیهای بزرگ را مجبور کنید برای خود نیروگاه‌های پاک بادی و خورشیدی و یا گازی بسازند این بنفع همه ما و سلامت شهروندان ماست
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۱۱:۵۰ ۲۲ مرداد ۱۴۰۲
صنایع می‌باید برای خود نیروگاه مستقل و مخصوصا بادی و خورشیدی و یا سیکل ترکیبی داشته باشند و در انرژی مستقل و خودکفا باشند این بنفع خود صنایع استان و کشورماست
آخرین اخبار