روسیه: تهران و مسکو به دنبال تعمیق همکاری‌های نظامی هستند

وزارت دفاع روسیه از دیدار فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با معاون وزیر دفاع این کشور خبر داد.

طی ۱۸ ماهی که از جنگ اوکراین می‌گذرد، روسیه با توجه به تحریم‌های سنگین غرب به دنبال گسترش روابط با کشور‌های در حال توسعه بوده است. گسترش مناسبات دفاعی و امنیتی با شرکا یکی از برنامه‌های مسکو در این مدت بوده است. 

به گزارش تله تریدر، وزارت دفاع روسیه امروز (چهارشنبه) با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد الکساندر فومین، معاون وزیر دفاع کشور با امیر کیومرث حیدری، فرمانده نیروی زمینی ارتش ایران دیدار و گفتگو کرد. 

این بیانیه می‌افزاید: دو طرف طی این دیدار درباره طیف گسترده‌ای از مسائل دفاعی – امنیتی به گفتگو و رایزنی پرداختند. محور اصلی گفتگو‌های دو طرف گسترش مناسبات نظامی، همکاری‌های امنیتی و فنی بود. همچنین دو فرمانده ارشد نظامی به تبادل نظر درباره موضوعات امنیتی و نقطه نظر‌های خود در این باره پرداختند. 

در این بیانیه آمده است: دو طرف بر تعهد خود برای تعمیق گفتگو‌ها در حوزه‌های دفاعی تاکید کرده و خواهان گسترش مناسبات در این زمینه شدند. 

امیر کیومرث حیدری، فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران دو روز پیش طی یک سفر رسمی و در راس یک هیات نظامی بلندپایه برای انجام گفتگو‌های دو جانبه با طرف روسی به مسکو سفر کرده است. او در این سفر از مراکز آموزشی و فنی روسیه بازدید کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
فلفل
۰۱:۰۳ ۰۲ شهريور ۱۴۰۲
شفاف بگویید موضوع تحویل سوخو ۳۵ ها چه شد ؟؟!!!
منظور از همکاری نظامی چیست وقتی داستان سوخوها شبیه داستان s-300 شده!!!
آخرین اخبار