صادرات کود‌های داخلی به خارج از کشور

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی کرمان گفت: به علت مرغوبیت کود‌هایی که در داخل کشور تولید می‌شود، توانستیم آن ها را به کشور‌های دیگر صادر کنیم.

محمد محسن قاسمی امروز در دیدار با اصحاب رسانه ضمن تبریک هفته دولت گفت: شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان کرمان تامین، تدارک و توزیع نهاد‌های کشاورزی را عهده دارد و پل ارتباطی بین کشاورز و شرکت‌های تولید کننده کود مصرفی محسوب می‌شود.

او افزود: طبق ابلاغیه ارائه شده به ما، ۱۰۵ هزار تن  مجموعه‌ای از کود ازته، فسفاته و پتاسه است که ۷۰ درصد آن با توجه به نیاز کشاورزان در استان، کود ازته است که  ۴۵ هزار تن تاکنون تامین و تدارک دیده شده است و ۱۸ هزارتن توزیع شده که افزایش ۴ درصدی را به دنبال داشته است.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان کرمان تصریح کرد: ۱۵ هزار تن موجودی کود داریم و تا کشت گندم در استان کرمان نیز این ذخیره مورد استفاده قرار می‌گیرد و  کود، تاریخ مصرف ندارد؛ ولی معمولا تا ۲ سال ذخایرمان استفاده می‌شود و کود جدید نیز جایگزین می‌کنیم.

قاسمی همچنین از توزیع ۲۱۸ تن انواع کود ازته، پتاسه و فسفاته در شهرستان بم برای محصول گندم خبر داد و بیان کرد: از ابتدای سال زراعی تا پایان مرداد ماه  امسال، مقدار ۲۱۸ تن انواع کود‌های بیان شده از طریق شبکه بزرگ کارگزاری استان بین کشاورزان با صدور حواله الکترونیک از طریق مراکز خدمات برای کشت این محصول توزیع شده است.

او افزود: کارگزار، یک شخص حقیقی یا حقوقی است که واسطه بین ما و کشاورز بوده و در سطح استان ۱۵۰ کارگزار نیز فعالیت دارند.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان کرمان با اشاره به اینکه الگوی کاشت، باعث بهره وری بیشتر محصول می‌شود، بیان کرد: تقریبا تمام محصولات کشاورزی استان کرمان، به غیر از چند مورد محصول جالیزی، از جمله  خربزه، جزو این الگو هستند و  اخیرا برای هندوانه حدود ۳ هزار هکتار الگو کاشت در نظر گرفته شده است.

او با بیان اینکه اخیرا چند قلم سم کاربردی با قیمتی تقریبا پایین تراز نرخ بازار تولید می‌کنیم، افزود: کود‌هایی در داخل کشور تولید می‌شود که به علت مرغوبیت مطلوبی که دارند به کشور‌های دیگر نیز صادر می‌شوند.

قاسمی باشاره به اینکه درصدد همکاری و تعامل بیشتر با شرکت‌های دانش بنیان هستیم، بیان کرد: کیفیت بالای کود برای شرکت خدمات حمایتی کشاورزی در اولویت می‌باشد به همین دلیل انجام دقیق نمونه برداری و |آزمایش نمونه‌ها برای شرکت دارای اهمیت فراوان است.

او با اشاره به سامانه ۱۵۵۹ گفت: این سامانه باشگاه کشاورزی است که از طریق کارشناسان به سوالات کشاورزان در زمینه کشاورزی، کود، بذرو... پاسخ می‌دهد و کشاورزان می‌توانند با تماس یا مراجعه به مرکز خدمات کشاورزی مربوطه از مقدار سهمیه کود بر اساس کشت و نوع محصول اطلاع حاصل کنند و با درخواست صدور حواله الکترونیک از مرکز خدمات به نزدیک‌ترین کارگزار برای دریافت کود مورد نیاز خود اقدام کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.