رئیس حوزه قضایی زرند:

دستگاه قضایی بر عملکرد دستگاه‌ها نظارت می کند

رئیس حوزه قضایی شهرستان زرند گفت: دستگاه قضایی برابر رسالت خود در راستای اصل ۱۵۶ قانون اساسی بر عملکرد دستگاه‌ها نظارت و مطالبه گیری خواهد کرد.

 ابوالفضل فرحبخش رییس دادگستری زرند در جلسه شورای اداری این شهرستان با تبریک فرا رسیدن هفته دولت و روز کارمند، عملکرد دستگاه‌های اجرایی شهرستان را راضی کننده دانست و گفت: با در نظر گرفتن محدودیت‌های حاضر، مدیران شهرستان برای انجام وظایفشان تلاش می‌کنند و علی رغم وجود ضعف‌هایی که نباید منکر آن‌ها شد، در مجموع عملکرد‌ها راضی کننده است.

او تصریح کرد: امروزه دستگاه قضایی، آخرین پناهگاه مردم است و روزانه تعداد بالایی درخواست از سوی مردم به دادگستری و دادسرای شهرستان ارائه می‌شود؛ لکن موضوع مهم آن است که کمترین مراجعه و گزارش کم کاری یا گلایه در خصوص عملکرد ادارات را شاهد هستیم.

فرحبخش با برشمردن ویژگی‌های مدیر شایسته، خواستار تسریع در انجام امورات و بهبود فعالیت‌ها شد و گفت: به هر میزان که دستگاه‌ها در انجام وظایفشان موفق‌تر عمل کنند، شاهد کاهش جرائم و آسیب‌های اجتماعی خواهیم بود و از این رو دستگاه قضایی برابر بر رسالت خود در راستای اصل ۱۵۶ قانون اساسی بر عملکرد دستگاه‌ها نظارت و مطالبه گیری خواهد کرد.

رئیس شورای پیشگیری از وقوع جرم شهرستان زرند گفت: انعکاس فعالیت‌ها به جامعه و مردم بسیار حائز اهمیت است و تبیین دستاورد‌ها می‌تواند امید آفرین باشد که این وظیفه خطیر بر عهده روابط عمومی هاست که بایستی با حساسیت و منصفانه عملکرد‌ها را به جامعه منتقل و نقد‌های احتمالی را پاسخ دهند.

فرحبش با اشاره به رسالت آگاهی بخشی رسانه‌ها و اهمیت آن‌ها در دنیای امروز تصریح کرد: رعایت انصاف لازمه فعالیت در حوزه خبر و رسانه است تا ضمن مطالبه گری از تخریب‌ها که گاهی برای برخی افراد شائبه غرض ورزی را نیز به وجود می‌آورد جلوگیری شود.

او افزود: خبرنگاران می‌توانند یکی از بازو‌های قدرتمند دستگاه قضایی در پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی باشند و مطالبه گری مهمترین وظیفه یک خبرنگار است؛ اما این مهم نیز از راه صحیح و پیروی از قانون مطبوعات، امکان تحقق دارد و برای تاثیر گذاری و جلوگیری از تنش آفرینی بایستی کمبود‌ها و مطالبات ابتدا با دلایل محکم از طریق مدیران مسئول پیگیری و در صورت ندادن پاسخ رسانه‌ای شوند.

 

رئیس شورای حفظ حقوق بیت المال شهرستان زرند با سفارش مدیران به پیروی از رهنمود‌های نهج البلاغه بیان داشت: به بیان امام علی (ع) در نهج البلاغه، عیب پوشی، حق گویی، هم نشینی نکردن با حریص، مشورت نکردن، گره گشایی از مشکلات مردم، شایسته سالاری، مشورت با دانشمند و حکیم، رسیدگی به امور مساکین و نیازمندان، توجه به نماز اول وقت و... بایستی مورد توجه مدیران و سیاست گذاران باشد.

این مقام قضایی به سفارش امام علی (ع) به قضات نیز اشاره کرد و افزود: قضاوت بسیار دشوار است و قضات نیز بایستی در آرا و شبهات بیش از هر چیزی به دلیل متکی باشند تا رایی عادلانه، منصفانه، متقن، پاسخگو و بازدارنده صادر کنند.

رئیس دادگستری شهرستان زرند رسانه‌ها را به صبوری، شکیبایی در تشخیص حقیقت، رعایت قانون مطبوعات و انصاف، متانت در گفتار و قلم دعوت کرد و خواستار نظارت و توجه بیشتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بر عملکرد رسانه‌ها و آموزش خبرنگاران و به روز رسانی اطلاعات آن‌ها شد؛ تا ضمن تربیت خبرنگاران حرفه‌ای و مطالبه گر و تقویت رسانه‌ها در راستای تحقق عدالت، کاهش جرائم و آسیب‌های اجتماعی، حل مشکلات و پیشرفت جامعه گام برداریم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار