اجرای ۳۳ طرح تولیدی و صنعتی در آذربایجان غربی/ جذب نشدن ۳۸۰۰ میلیارد تومان اعتبارات ملی در استان

در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه اجرای ۳۳ طرح تولیدی و صنعتی در آذربایجان غربی تصویب شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان غربی در سومین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان گفت: با تصویب شورای برنامه ریزی استان ۳۳ طرح تولیدی و صنعتی در بخش‌های مختلف تولیدی و صنعتی در قالب کارگروه زیربنایی اجرا خواهند شد که مهمترین آن ایجاد منطقه ویژه اقتصادی ارومیه - سرو در شهرستان ارومیه است.

حسین سپهری ایجاد صندوق ویژه عدالت و پیشرفت در قالب قانون بودجه ۱۴۰۲ را از دیگر مصوبات این جلسه بیان کرد و افزود: منابع و تسهیلات استان در این حساب متمرکز می شود و با مدیریت استاندار آذربایجان غربی و هیئت امنا آن هزینه خواهد شد.

 تصویب سند توسعه شهرستان ارومیه 

وی از تصویب کلیات سند توسعه شهرستان‌های استان با هدف ایجاد تعادل منطقه‌ای به عنوان دستور سوم جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان نام برد. تصریح کرد: نخستین سندی که امروز تصویب شد سند توسعه شهرستان ارومیه بود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان غربی افزود: امروز هم چنین در مورد سیاست‌های کلی بودجه سال آینده و توزیع و منابع آن و هم چنین راه اندازی شهرک‌های لجستیک با هدف تبدیل استان به هاب منطقه‌ای ترانزیت کشور بحث و تبادل نظر شد.

جذب نشدن ۳۸۰۰ میلیارد تومان اعتبارات ملی در استان

استاندار آذربایجان غربی هم در جلسه شورای برنامه ریزی و‌توسعه استان از جذب نشدن ۳ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبارات ملی در استان انتقاد کرد و‌ گفت: ۱۰ درصد دستگاه‌های اجرایی استان کمتر از انتظار عمل کردند و نتوانستند مدیریت خوب مالی داشته باشند.

محمدصادق معتمدیان با اشاره به اینکه مدیران باید شجاعت ریسک پذیری در مدیریت مالی را داشته باشند تصریح کرد: مدیران باید از ابتدایی سال برای مدیریت منابع در اختیار اقدام کنند و آن را به آخر سال واگذار نکنند.

وی از تلاش چند ماهه مدیران مالی استان برای جلوگیری از بازگشت این میزان اعتبار قدردانی کرد و گفت: باید معاونان توسعه در دستگا‌های اجرایی اسرافیت بیشتری به مسائل مالی داشته باشند و مدیران کارمندان را دوباره آموزش دهند

استاندار آذربایجان غربی از سرعت انجام کار‌ها در طرح منطقه ویژه اقتصادی سرو و سند توسعه شهرستان‌ها انتقاد کرد و افزود: این دو طرح هرچه سریعتر برای تصویب نهایی جزئیات آن در جلسه بعدی شورای برنامه ریزی و توسعه باید آماده شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.