معاون سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی:

حمایت از سینماگران جوان و فیلم اولی از برنامه های مهم سازمان سینمایی است

ایل بیگی گفت: حمایت از سینماگران جوان و فیلم اولی ها جزء برنامه های مهم این سازمان به شمار می رود و این سیاست با نگاه ویژه به استان ها در دستور کار است.

حبیب ایل بیگی معاون سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در جشن مهر سینمای ایران در مجتمع سینمایی مهر ارومیه، افزود: سینماگران جوان ایده های بسیارخوب و خلاقانه ای دارند که در صورت حمایت از آنها می توان آثاری فاخر در جامعه سینمایی تولید کرد.

وی اضافه کرد: یکی دیگر از برنامه هایی که با همت ویژه سازمان سینمایی در دستور کار قرار دارد، استفاده از قصه های محلی و فولکلور مناطق مختلف ایران است.

معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: با توجه به این برنامه ریزی، فرصت مناسبی برای تبدیل این قصه ها به فیلم به وجود آمده که می توان از آن به خوبی بهره برد.

ایل بیگی اظهارکرد: ما در سازمان سینمایی تلاش داریم که به سینما و سینماگران به ویژه جوانان بها داده شود.

وی گفت: همچنین درصدد هستیم تا مشکلاتی که در حوزه سینمایی وجود دارد از جمله نیازهای نمایشی و احداث سالن در مناطق مختلف کشور رفع شود.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی هم در این آیین با اشاره به فعالیت هنرمندان با استعداد و پیشرو در حوزه سینمای استان، افزود: می‌توان از این ظرفیت مغتنم در راستای شناساندن هنر و توان هنری استان بهره برد.

رضا ابراهیمی اضافه کرد: همچنین از این ظرفیت می توان برای تبیین وضعیت آذربایجان غربی و شناساندن این استان به مردم کشور بهره لازم را برد

وی با بیان اینکه دولت سیزدهم در حوزه فرهنگ و تعالی فرهنگی، برنامه های متعددی داشته است، ادامه داد: فعالیت سینماهای راکد از جمله این برنامه هاست که تلاش زیادی برای تحقق آن صورت می گیرد.

وی تاکید کرد: ایجاد ارتباط مناسب با مخاطب از جمله هنرهای سینماگران است که باید از این ظرفیت برای ارائه مفاهیم ناب بیش از پیش بهره برد.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی اظهارکرد: همه ما باید تلاش کنیم که مفاهیم ناب اسلامی ایرانی با استفاده از ظرفیت های ناب هنری به ویژه سینما به دنیا معرفی شود.

در این آیین ویژه از فعالان حوزه سینما در آذربایجان غربی نیز تجلیل شد.

باقر حبیب پیران در حوزه فیلمنامه نویسی، بیژن رحمتی در بخش فیلمبرداری، رامین اصغری در بخش مدرس سینمایی، آرش رفیعی در حوزه کارگردانی، شاهین جبارزاده در بخش فیلمسازی فیلم کوتاه و محمدعلی شاهین به عنوان هنرمند ایثارگر از جمله این افراد بودند.

ماهرخ رفیعی به عنوان بازیگر پیشکسوت، امیررضا حاجی به عنوان بازیگر خردسال، ابوالفضل جعفرپور در حوزه فیلمسازی جوانان، بابک لطفی در حوزه کارگردانی، مهدی حیدری در بخش صدابرداری، ابراهیم سعیدی در بخش تدوین و مسعود یکانی به عنوان سینمادار برتر دیگر تجلیل شدگان در این آیین بودند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.