تماس تلفنی بایدن با رهبران کشور‌های غربی پیرامون کمک به اوکراین

کاخ سفید اعلام کرد بایدن برای جلب حمایت شرکای آمریکا با متحدانش پیرامون کمک به اوکراین به صورت تلفنی گفتگو کرده است.

آمریکا بزرگترین حامی مالی و تسلیحاتی اوکراین از زمان آغاز جنگ این کشور در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ بوده است. با این حال، ناتوانی دولت بایدن در همکاری با کنگره به منظور تایید بودجه‌ای که شامل بسته کمک‌های مالی به اوکراین می‌شد اکنون باعث نگرانی مقامات کی یف برای ادامه نبرد شده است. این در حالی است که دولت بایدن می‌کوشد همچنان خود را متعهد به حمایت از اوکراین در برابر روسیه نشان دهد. 

به گزارش تله تریدر، کاخ سفید امروز (سه شنبه) با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا به منظور کسب حمایت شرکای واشنگتن و همکاری با آن‌ها پیرامون کمک به اوکراین امروز با رهبران جهان به صورت تلفنی گفتگو کرد. 

براساس این بیانیه افرادی که بایدن اقدام به گفتگوی تلفنی با آن‌ها پیرامون کمک به اوکراین کرده است شامل موارد ذیل می‌شود: 
۱-    جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا
۲-    ریشی سوناک، نخست وزیر انگلیس
۳-    اولاف شولتس، صدراعظم آلمان
۴-    جورجیا ملونی، نخست وزیر ایتالیا
۵-    آندژی دودا، رئیس جمهور لهستان
۶-    ینس استولتنبرگ، دبیر کل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو)
۷-    اورسلا فن در لاین، رئیس کمیسیون اروپا

این تماس تلفنی پس از آن صورت می‌گیرد که دولت بایدن نتوانست قانونگذاران جمهوریخواه کنگره را برای تایید بسته کمک‌های مالی به اوکراین متقاعد کنند. بایدن با این تماس تلفنی کوشید شرکای نزدیک این کشور را به ادامه حمایت از کی یف در جنگ با روسیه متقاعد کند. 

مقامات ارشد اوکراین بار‌ها اعلام کرده اند بدون حمایت کشور‌های غربی نمی‌توانند با ارتش روسیه مقابله کنند. وزیر خارجه اوکراین دیروز گفت اطمینان دارد واشنگتن همچنان به کمک‌های نظامی و مالی خود به کی یف ادامه خواهد داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار