استاندار اصفهان:

رویکرد‌های حمایتی روسیه از ایران جای خورسندی دارد

سیاست‌ها و راهبرد‌هایی که سران کشور‌های ایران و روسیه نسبت به یکدیگر دارند زمینه خوبی برای ارتقاء روابط میان دو کشور فراهم کرده است.

استاندار اصفهان در دیدار با استاندار ولادیمیر و هیئت همراه، با تقدیر از رویکرد روسیه در قبال ایران گفت: رویکرد‌های حمایتی روسیه از ایران و مواضعی که این کشور در سال‌های اخیر نسبت به ایران داشته، جای خورسندی دارد.


سیدرضا مرتضوی با بیان اینکه در سال‌های گذشته در کشور ما ارتباط با کشور روسیه بسیار مورد توجه قرار گرفته افزود: تلاش می‌کنیم حمایت‌های خود را از کشور روسیه در حوزه‌های مختلف داشته باشیم.


او  گفت: همه این موارد بایستی به سمت دیپلماسی عمومی سوق پیدا کند تا مردم دو کشور بتوانند نسبت به یکدیگر ارتباط و تعاملات گسترده‌ای را تجربه کنند و در موازنه‌های اقتصادی پشتیبان یکدیگر باشند.


مرتضوی با اشاره به وجود ظرفیت‌های گسترده استان ولادیمیر برای همکاری و تعامل گفت: استان اصفهان نیز ظرفیت‌های خوبی در حوزه‌های کشاورزی، فرهنگی، تاریخی، صنعتی و ... دارد.


استاندار اصفهان افزود: نزدیک به ۷۰ شهرک صنعتی در استان اصفهان فعال است و حدود ۱۰ هزار کارخانه تولید کننده، محصولات صنعتی را در اصفهان تولید می‌کنند.


او با اشاره به اینکه اصفهان در سه دوره تاریخی پایتخت ایران بوده است، گفت: به همین دلیل ظرفیت‌های فرهنگی و تاریخی بسیاری در این استان وجود دارد.


استاندار اصفهان متذکر شد: همین موقعیت‌ها باعث شده تا میان اصفهان و سن‌پترزبورگ روابط خواهرخواندگی منعقد شود و خوشحال می‌شویم اگر بتوانیم همین روابط را با استان ولادیمیر نیز برقرار کنیم.


او از فعالان اقتصادی و گردشگری استان ولادیمیر دعوت کرد تا به اصفهان سفر و از نزدیک با ظرفیت‌های این استان آشنا شوند.


استاندار استان ولادیمیر نیز در این دیدار گفت: ما نمایندگان استان ولادیمیر هستیم، این استان بیش از هزار سال قدمت دارد.


آلکساندر رویچ با بیان اینکه شهر ولادیمیر پیش از مسکو پایتخت کشور روسیه بود و از شهر‌های معتبر این کشور است افزود: در کنار استان ولادیمیر بازار بسیار بزرگی وجود دارد که باعث شده محل استان ما منطقه‌ای استراتژیک برای کسب و کار و سرمایه‌گذاری باشد.
وی ادامه داد: بسیاری از تولیدات استان ما صنعتی و شامل خودرو، تجهیزات، دارو‌های پزشکی و … هستند. یکی از معروفترین واکسن‌هایی که در دوران کرونا مورد استفاده قرار گرفت در این استان تولید می‌شود.


استاندار ولادیمیر گفت: ایران و روسیه هر دو دچار فشار‌های سنگینی هستند، اما در تلاش‌اند تا وابستگی به سایر کشور‌ها را به حداقل برسانند و از زیر بار فشار تحریم خارج شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.