همایش ملی از مولانا تا حافظ در شیراز برگزار شد / رونمایی از ۶۰ کتاب دانش‌آموزان‌نوشت

همایش ملی «از مولانا تا حافظ»، با حضور شرکت کودکان و نوجوانان خوش‌ذوق سراسر کشور در شیراز برگزار شد.

در آستانه فرا رسیدن هفته گرامیداشت یادروز حافظ، همایش ملی «از مولانا تا حافظ»، با رویکردی ادبی - مهارتی و آفرینش‌محور، با شرکت کودکان و نوجوانان خوش‌ذوق سراسر کشور در شیراز برگزار شد. در این همایش بیش از ۶۰ کتاب دانش‌آموزان‌نوشت کشور با حضور نویسندگان و خانواده‌های‌شان رونمایی شد.

صفورا کاظمی، دبیر انجمن ادبی چکاوک و دبیر اجرایی این همایش استقبال دانش‌آموزان در زمینه نویسندگی با همکاری خانواده‌ها را شگفت‌انگیز خواند و تلاش‌های علی داودی، مدیر انتشارات کتیبه نوین، را در این باره پاس داشت.

حسین علیان، دبیر علمی همایش، دکترای روانشناسی بالینی و صاحب بیش از صد تالیف، سطح علمی شرکت‌کنندگان و آثار آنان را بسیار مثبت ارزیابی کرد و افزود: با وجود تلاش‌های زیاد انجام گرفته، هنوز تا رسیدن به شرایط مطلوب راه زیادی داریم و امیدواریم به زودی بتوانیم در زمینه کتاب‌نگاری کودکان خاورمیانه بدرخشیم.

او با بیان اینکه هم‌اکنون می‌توان هم از دیدگاه کمی و هم کیفی، شیراز را پایتخت کتاب‌نگاری کودک دانست و از مدیران مدارس خواست با توسعه و ترویج فرهنگ نوشتن بین دانش‌آموزان بر پویایی و قدرت پژوهشگری و هدف‌محوری آن‌ها بیفزایند. 

مهدی فلاحتی، دبیر هنری همایش هم با تاکید بر نوآوری به‌ویژه بعد موسیقی و سرود در کتاب‌ها، آن را از ویژگی‌های مجموعه پریسکه دانست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار