رونمایی از سامانه پنجره واحد مدیریت زمین در آذربایجان شرقی

سامانه پنجره واحد مدیریت زمین همزمان با ۱۴ استان کشور به صورت مجازی در آذربایجان شرقی رونمایی شد.

سامانه پنجره واحد مدیریت زمین به عنوان یکی از ۲۳ طرح اولویت‌دار دولت الکترونیک و با دو هدف کلی پیشگیری از مفاسد زمین‌خواری و ساماندهی نحوه ارائه خدمات حوزه زمین و ساختمان راه‌اندازی شده است.

این سامانه با مدیریت گردشکار‌های بین دستگاهی و نظارت بر ارتباط میان متقاضیان خدمات حوزه زمین و دستگاه‌های اجرایی متولی صدور مجوز‌ها و استعلامات این حوزه، ضمن پیشگیری از بروز مفاسد زمین‌خواری، ارائه خدمات حوزه زمین به متقاضیان را تسهیل و تسریع می‌کند.

پنجره واحد مدیریت زمین از یک‌سو قابلیت شناسایی تخلفات زمین‌خواری و ساخت‌وساز‌های غیرمجاز در اراضی حساس کشور را با استفاده از تصاویر ماهواره‌ای و از سوی دیگر با ایجاد زیرساخت‌های الکترونیکی مدیریت هوشمندانه و سیستمی فرایند‌های بین دستگاهی جهت ارائه مجوز‌ها و استعلامات حوزه زمین و ساختمان، سازوکار‌های مناسبی را برای پیشگیری از بروز مفاسد و مشکلاتی نظیر جعل استعلامات و مجوز‌ها، تبانی و ارتشا توسط زمین‌خواران، تداخل وظایف بین‌دستگاهی و عدم شفافیت در تصمیم‌گیری‌های کمیسیون‌ها و شورا‌ها را فراهم کرده است.

در نشست رونمایی از این سامانه اعلام شد: در مدت زمان بهره برداری آزمایشی از این سامانه در استان از مرداد امسال، ۱۳ هزار و ۷۳۰ استعلام و درخواست ثبت و به ۸۰ درصد آن‌ها پاسخ داده شده است و آذربایجان شرقی در میزان پاسخگویی به استعلامات این سامانه رتبه نخست کشوری را در بین استان‌های کشور دارد.

بر این اساس، ۱۲ دستگاه مرتبط با حوزه زمین و ساختمان استان متصل به سامانه پنجره واحد مدیریت زمین هستند و ۹۵ خدمت در این حوزه ارائه می‌دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسین مهرپور
۱۳:۴۱ ۲۱ بهمن ۱۴۰۲
با سلام من در جواب استعلامات از سامانه زیر ساخت استان به مشکل خوردم اگر لطف بفرمائید تماس بگیرید توضیح بدهم خدمتتان