در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

افزایش جایزه جشنواره خوارزمی به یک میلیارد تومان/ تولید انبوه داروی هپارین؛ به زودی

رئیس سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران گفت: جایزه جشنواره خوارزمی برای سال جاری به یک میلیارد تومان افزایش یافته است.

حسن زمانیان، رئیس سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران گفت: ماهواره مصباح در سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی کشور ساخته شده و تولید بومی است و دانش فنی آن را در اختیار داریم.

او گفت: این ماهواره یک ماهواره مخابراتی با پنج هزار کانال مخابراتی است و مدار گردش آن در فاصله ۷۰۰ کیلومتری از زمین خواهد بود.

رئیس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران بیان کرد: در حال حاضر ۱۳ زیر پروژه ماهواره آیات در حال انجام هستند و بعد از پایان مطالعات این ماهواره، وارد ساخت آن خواهیم شد.

زمانیان ادامه داد: یکی از طرح‌های کلان ملی که در سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران در حال انجام است، طرح تولید داروی ضد انعقاد خون به نام هپارین است و به زودی این دارو  در مقیاس انبوه تولید خواهد شد.

او اضافه کرد: در جشنواره خوارزمی امسال طرح های خارجی از رشد بیش از ۲۰۰ درصدی و طرح های داخلی نیز از رشد ۱۰۰ درصدی برخوردار هستند.

رئیس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران گفت: جایزه جشنواره خوارزمی برای سال جاری به یک میلیارد تومان افزایش یافته است و تا کنون بیش از ۱۳۰ طرح بین المللی از ۲۷ کشور خارجی و ۳۷۰ طرح داخلی به دبیرخانه جشنواره خوارزمی ارسال شده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار