افتتاح سه مجموعه ورزشی در بخش رخ تربت حیدریه

همزمان با هفته تربیت بدنی سه مجموعه ورزشی در بخش رخ تربت حیدریه شامل دو زمین چمن مصنوعی و یک سالن ورزشی به بهره برداری رسید.

حمید قلی زاده رئیس اداره آموزش و پرورش جلگه رخ تربت حیدریه در حاشیه این افتتاحیه‌ها گفت: با حمایت معاونت تربیت بدنی اداره کل آموزش و پرورش استان و همراهی خیرین منطقه سه مجموعه ورزشی جدید به مجموعه‌های ورزشی منطقه رخ افزوده شد.

وی بیان کرد: برای عملیات زیرسازی، فنس کشی، نورپردازی، خرید و نصب چمن مصنوعی هرکدام از زمین‌های فوق، اعتباری بالغ بر یک میلیارد ۳۰۰ میلیون تومان از محل بودجه‌های استانی و کمک‌های خیرین هزینه شده است.

رئیس اداره آموزش و پرورش جلگه رخ تربت حیدریه افزود:مجموعه‌های ورزشی یاد شده شامل یک زمین چمن ورزشی در هنرستان کار و دانش شهید احمدی شهر رباط سنگ، یک زمین چمن مصنوعی در روستای جوادیه و همچنین سالن تربیت بدنی دبیرستان علامه طباطبایی روستای سرهنگ می‌باشد که بیش از ۷۰۰ دانش آموز منطقه از تجهیزات ورزشی آن استفاده می‌کنند.

وی تصریح کرد: محل احداث زمین‌های چمن مصنوعی تازه افتتاح شده براساس دسترسی حداکثری جمعیت دانش آموزی و همچنین با اولویت پایین بودن میزان سرانه فضای ورزشی منطقه انتخاب شده است و تمامی این زمین‌های چمن مصنوعی در داخل فضای مدرسه نصب شده است تا دانش آموزان آن مدرسه و همچنین مدارس اطراف بتوانند به راحتی از آن‌ها استفاده کنند.

وی خاطر نشان کرد: احداث پروژه‌های چمن مصنوعی جهت رفاه حال ورزشکاران، جوانان و نوجوانان و اوقات فراغت قشر جوان جامعه احداث شده و تلاش ما افزایش فضا‌های ورزشی در جلگه رخ است.

قلی زاده اضافه کرد: در راستای توسعه زیرساخت‌های ورزشی این منطقه احداث این دو زمین مصنوعی جمعا در فضایی بالغ بر ۱۱۵۶ متر مربع و با پیگیر‌های اداره آموزش و پرورش جلگه رخ احداث و به بهره برداری رسیده است.

رئیس اداره آموزش و پرورش جلگه رخ تربت حیدریه گفت: با افتتاح این دو زمین چمن مصنوعی فوتبال جمعیتی بالغ بر ۵۸۰ نفر در منطقه رخ از این پروژه‌های ورزشی بهره‌مند خواهند شد و فرصتی مناسب برای فوتبال دوستان منطقه فراهم شده است.

وی در ادامه سخنان خود ابراز کرد: سرانه ورزشی در بخش رخ به ۴۲۵۰ متر رسیده است که در نظر داریم تا با دریافت وسایل و ادوات ورزشی خانه‌های ورزش روستایی در سطح منطقه رخ را تجهیز کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.