استاندار خراسان رضوی:

ظرفیت‌های مختلف خراسان رضوی آماده تعامل با ترکیه است

استاندار خراسان رضوی گفت: بخش‌های مختلف صنعت، معدن، کشاورزی، صنایع دانش بنیان، الکترونیک، مصالح ساختمانی و نساجی که پیشرفت‌های بسیار خوبی در این استان دارند ظرفیت‌هایی است که می‌توان از آن در تعاملات و ارتباطات با کشور ترکیه استفاده کرد.

یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی در دیدار با سرکنسول جدید ترکیه در مشهد گفت: کشور ترکیه از امکانات، ظرفیت‌ها و پیشرفت‌های خوبی برخوردار است و جمهوری اسلامی ایران نیز توانمندی‌های خوبی دارد از این رو دوستی بین ۲ کشور برای هر ۲ ملت خوب است و این دوستی تاثیر زیادی در جامعه و کشور‌های اسلامی دارد.

وی با اشاره به همکاری کشور‌های اسلامی در موضوع فلسطین ادامه داد: شاهد هستیم مردم فلسطین تحت ظلم آمریکا و اسرائیل در چه شرایط سختی هستند و بسیاری از مردم و کوکان این سرزمین شهید شده اند.

استاندار خراسان رضوی گفت: معتقد هستیم تمام کشور‌های اسلامی و همه بشریت باید مردم فلسطین را برای بازپس‌گیری کشور خودشان یاری رسانند.

نظری افزود: خراسان رضوی با حدود هفت میلیون نفر جمعیت یکی از بزرگترین استان‌های کشور ایران است که سالانه میزبان بیش از ۳۰ میلیون زائر داخلی و پنج میلیون زائر خارجی بارگاه منور رضوی است.

ابراز تمایل سرکنسول جدید ترکیه برای افزایش تعاملات اتباع کشورش با مشهد

سرکنسول ترکیه در مشهد نیز در این دیدار گفت: ایران یک همسایه ارزشمند برای کشور ماست و پیوند‌های عمیق و تاریخی بین ۲ کشور وجود دارد.

سینان جم باش افزود: بسیاری از شهروندان کشور ترکیه علاقه‌مند به سفر به شهر مشهد به دلیل وجود بارگاه منور رضوی هستند از سوی دیگر سرمایه‌گذاران بسیاری نیز در کشور ترکیه حضور دارند که علاقه‌مند به سرمایه گذاری در مشهدند.

وی در خصوص تعاملات ۲ کشور ایران و ترکیه در خصوص فلسطین اشغالی و تداوم ظلم اشغالگران اسرائیلی بر مردم غزه اظهار کرد: روسای جمهور کشور‌های ترکیه و ایران طی یک تماس تلفنی مسایل غزه را بررسی کردند. همچنین وزیر امور خارجه ترکیه نیز در سفر به تهران با رئیس جمهور ایران ملاقات کرد و این در حالی است که بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته رئیس جمهور ایران در تاریخ هفت آذر امسال به ترکیه سفر خواهد کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.