اشتغال بیش از هزار مددجوی کمیته امداد استان همدان

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی در استان همدان از ایجاد هزار و ۹۰۰ مورد فرصت شغلی جهت مددجویان کمیته امداد خبر داد.

 محمدرسول شیخی‌زاده با بیان اینکه اشتغال‌زایی و کمک به خودکفایی از اولویت‌های کمیته امداد است، گفت: بر این اساس از ابتدای سال نسبت به پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال‌زایی با همکاری بانک‌های عامل برای طرح‌های کشاورزی، دامداری، صنایع‌دستی و مشاغل خانگی اقدام شد.

او افزود: در هفت ماه امسال ۲۲۶ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال پرداخت شده که بانک‌های اقتصاد نوین، سینا و پارسیان به ترتیب در راس بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات به افراد تحت حمایت امداد قرار دارند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان همدان تأکید کرد: از وام‌های پرداختی ۶۰ درصد در روستا و ۴۰ درصد در شهر ایجاد اشتغال شده که در زمینه‌های خدمات، صنایع‌دستی، کشاورزی، دامداری و مشاغل خانگی بوده است.

این مسئول با بیان اینکه یکی از اهداف اصلی این نهاد، ایجاد اشتغال تولید محور در راستای خودکفا کردن خانواده‌های زیرپوشش است، گفت: امسال با پرداخت تسهیلات خودکفایی به مددجویان هزار و ۷۵۰ نفر از خانواده‌های زیرپوشش به مرحله خودکفایی رسیده و از چرخه حمایتی این نهاد خارج شدند.

شیخی‌زاده گفت: همچنین به منظور جلوگیری از انحراف طرح‌ها و راهنمایی به موقع مجریان طرح‌های اشتغال ۲۲ هزار و ۵۰۰ مورد نظارت انجام شده است.

برچسب ها: کمیته امداد ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.