حماس: بیش از ۵۰ درصد واحد‌های مسکونی در غزه تخریب شده است

رئیس دفتر اطلاع‌رسانی حماس در غزه اعلام کرد که بیش از ۵۰ درصد واحد‌های مسکونی در غزه تخریب شده‌اند.

به گزارش الجزیره، سلامه معروف اعلام کرد، در نتیجه حملات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی به غزه بیش از ۱۰ هزار فلسطینی شهید و مفقود شدند و نیز بیش از ۵۰ درصد واحد‌های مسکونی تخریب شده است.

رئیس دفتر اطلاع رسانی حماس در غزه، افزود: آثار بمب‌های فسفری روی اجساد شهدا و مجروحان کاملا مشخص است. برای اولین بار نیست که رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه از سلاح‌های ممنوعه بین‌المللی استفاده می‌کند. رژیم صهیونیستی به دروغ گویی و ادعای استفاده نظامی فلسطینیان از بیمارستان‌ها عادت دارد.

 فیلیپ لازارینی مدیر آژانس آنروا گفت: در طول سه هفته از جنگ یک میلیون نفر از ساکنان نوار غزه یعنی نیمی از جمعیت آن آواره شده‌اند و این آوارگان از شمال به جنوب نوار غزه رفته‌اند. آنچه امروز در نوار غزه رخ می‌دهد از کوچ اجباری فلسطینی‌ها و محاصره این منطقه، مجازات دسته جمعی است.

از سوی دیگر آنروا اعلام کرد که در ۷۲ ساعت گذشته ۱۰ نفر دیگر از کارکنان این سازمان در نوار غزه بر اثر بمباران این منطقه به شهادت رسیده‌اند. با شهادت این ۱۰ نفر، تعداد کارکنان کشته شده سازمان ملل در نوار غزه بر اثر حملات (رژیم) اسرائیل از زمان آغاز جنگ به ۶۳ نفر افزایش یافت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار