دوازدهمین بسته تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه روی میز

مقامات اروپایی از رایزنی و گفتگوی ۲۷ کشور اروپایی برای اعمال دوازدهمین بسته تحریم‌های جدید علیه روسیه خبر دادند.

از زمان آغاز جنگ اوکراین در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲، آمریکا و متحدانش طیف گسترده‌ای از تحریم‌ها را علیه روسیه وضع کرده اند. در این میان، اتحادیه اروپا یازده بسته تحریمی را علیه مسکو وضع کرده و به دنبال وضع بسته‌های تحریمی جدید علیه این کشور است. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، مقامات ارشد و دیپلمات‌های اروپایی امروز (چهارشنبه) اعلام کردند اتحادیه اروپا فرآیند گفتگو‌ها و رایزنی‌ها برای اعمال دوازدهمین بسته تحریمی علیه روسیه را در هفته آینده مورد بررسی قرار خواهد داد. 

این مقامات می‌گویند تحریم سنگ‌های گرانبها از جمله الماس یکی از اصلی‌ترین محور‌های تحریم‌های مسکو است. گرچه پیش از تحریم‌ها اروپا نیز بزرگترین شرکت‌های فعال در حوزه جواهرات سنگ‌های گرانبهای روسیه را به طور یکجانبه تحریم کرده بودند. 

جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که در نشست وزرای خارجه گروه هفت در توکیو حضور دارد از توافق این گروه برای تحریم الماس روسیه خبر داده و آن را چراغ سبزی به اروپا برای پیروی از این موضوع خواند. 

یک مقام آگاه اروپایی که نخواست نامش فاش شود در این باره گفت: کمیسیون اروپا طی روز‌های آتی بسته دوازدهم تحریم‌های روسیه را برای بررسی تحویل خواهد گرفت. پس از تصویب در این کمیسیون، بحث و رایزنی پیرامون آن در سطح ۲۷ عضو اتحادیه اروپا در هفته آینده برگزار خواهد شد. 

اورسلا فن درلاین، رئیس کمیسیون اروپا درباره تحریم‌های جدید روسیه اعلام کرد: تحریم‌های جدید شامل ممنوعیت واردات الماس، توقیف دارایی ها، و ممنوعیت سفر یکصد شخصیت جدید می‌شود. همچنین تلاش برای حفظ سقف ۶۰ دلار برای نفت خام صادراتی روسیه بخش دیگری از رایزنی‌ها دولت‌های اروپایی است. 

تاکنون ۱۱ بسته تحریمی بروکسل علیه مسکو یک هزار و ۸۰۰ فرد و نهاد روسی را در لیست تحریم‌های اتحادیه اروپا قرار داده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۳ ۱۸ آبان ۱۴۰۲
عالیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۳ ۱۸ آبان ۱۴۰۲
احسنت . تحریم گاز
آخرین اخبار