میزان مصرف آب صنایع کوچک اصفهان یک چهارم میانگین کشوری است

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان گفت: صنایع کوچک استان اصفهان یک چهارم میانگین کشوری آب مصرف می‌کنند.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان با اشاره به  بهره وری چهار برابری نسبت به متوسط کشوری در زمینه مصرف آب در شهرک‌های صنعتی استان اصفهان گفت: به ازای مصرف هر لیتر آب در شهرک‌های صنعتی کشور برای حدود ۵۰ تا ۶۰ نفر اشتغال ایجاد شده، اما در شهرک‌های صنعتی استان به ازای هر لیتر آب برای بیش از ۲۰۰ نفر اشتغال ایجاد شده در حالیکه در بخش صنایع بزرگ به ازای مصرف یک لیتر اب برای ۱۵ نفر و در بخش کشاورزی برای یک نفر اشتغالزایی شده است.

رسول سواری با بیان اینکه اقدامات خوبی در راستای بهره برداری از پساب تصفیه خانه‌های فاضلاب شهری و شهرک‌های صنعتی انجام شده افزود: حدود یک درصد آب کل این استان در شهرک‌های صنعتی و حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد در بخش کشاورزی مصرف می‌شود.

او گفت: ۸۰ شهرک و ناحیه صنعتی با حدود ۱۲ هزار و ۵۰۰ قرارداد واگذاری زمین به سرمایه گذاران در شهرک‌های صنعتی استان اصفهان وجود دارد و در واقع مردمی سازی اقتصاد در حوزه تولید به‌معنای واقعی با راه اندازی شهرک‌های صنعتی رقم خورده است.


مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی اصفهان افزود: اشخاص حقیقی، صاحبان اصلی صنایع و واحد‌های تولیدی مهم در شهرک‌های صنعتی استان اصفهان و کشور محسوب می‌شوند و اشتغال خوبی را ایجاد کرده اند.

 ۸۰ شهرک صنعتی مُصوب در اصفهان وجود دارد که از این تعداد ۷۵ شهرک عملیاتی شده و در حال واگذاری است.

تاکنون ۵۰ درصد از شهرک‌های این استان به ظرفیت نهایی خود رسیده‌اند.


بیش از ۱۶۰ هزار نفر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی مُصوب و فعال استان اصفهان مشغول کار هستند.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار