پدیده‌ای طبیعی، مانع از ارتباط ناسا با مریخ‌نورد خود

یک پدیده طبیعی، مانع از برقراری ارتباط ناسا با مریخ نورد خود به مدت تقریبا دو هفته خواهد شد.

یک گزارش تازه نشان داده است که ربات‌های کاوشگر مریخ ناسا تا دو هفته آینده تنها خواهند بود؛ زیرا آژانس فضایی آمریکا منتظر وقوع یک پدیده طبیعی است که از ارتباطات عادی جلوگیری می‌کند. به گونه‌ای که مریخ و زمین به موقعیت‌هایی در مدار خود رسیده‌اند که آن‌ها را در دو طرف مخالف با خورشید قرار می‌دهد که به آن پیوند خورشیدی می‌گویند.

ناسا اعلام کرده است در طول این مدت، تلاش برای ارسال دستورات به مریخ خطرناک است؛ زیرا تداخل خورشیدی می‌تواند تأثیر مضری داشته باشد. بنابراین به منطور جلوگیری از بروز مشکل، ناسا به مریخ نورد خود استراحت خواهد داد.

این مکث از روز شنبه آغاز شده و تا ۲۵ نوامبر ادامه خواهد داشت. پیوند خورشیدی با مریخ هر دو سال یک بار اتفاق می‌افتد و در حالی که فضاپیما قادر خواهد بود به‌روزرسانی‌های اولیه بهداشتی را در تمام مدت به خانه ارسال کند، در روز‌ دوشنبه، زمانی که خورشید کاملاً مریخ را می پوشاند، کاملاً ساکن خواهد ماند.

این بدان معناست که مریخ نورد‌های Perseverance و Curiosity، مریخ نورد Ingenuity، مدارگرد شناسایی مریخ، و مدارگرد‌های Odyssey و MAVEN برای مدتی به حال خود رها می‌شوند و ابزار‌های سواری آن‌ها به جمع آوری داده‌ها برای ماموریت‌های خود ادامه می‌دهند؛ اما آن‌ها آن اطلاعات را به زمین ارسال نمی‌کنند تا زمانی که قطع ارتباط پایان یابد.

منبع: الیوم السابع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار