مالک کشتی توقیفی به دست یمن کیست؟

جنبش انصارالله یمن روز یکشنبه ۲۸ آبان کنترل یک کشتی عبوری از دریای سرخ تحت عنوان گلکسی لیدر را به دست گرفت، اسرائیل منکر اسرائیلی بودن این کشتی است.

جنبش انصارالله یمن روز یکشنبه ۲۸ آبان کنترل یک کشتی عبوری از دریای سرخ تحت عنوان گلکسی لیدر (Galaxy Leader) را به دست گرفت. این واقعه پس از آن رخ داد که «سید عبدالملک بدرالدین الحوثی» رهبر جنبش انصارالله روز ۲۳ آبان پس از ادامه نسل کشی در غزه از سوی رژیم صهیونیستی صراحتاً اعلام کرد:

«همه بدانند! اسرائیل در دریای سرخ جرات ندارد پرچم خود را بر روی کشتی هایش نصب کند. آنها از یمن می‌ترسند و از پرچم های دیگری استفاده می‌کنند و سیستم های خود را در آب های نزدیک یمن خاموش می‌کنند که شناسایی نشوند اما ما چشمان مان باز است و در دریای سرخ و باب المندب آنها را پیدا خواهیم کرد و قطعا به آنها حمله خواهیم کرد. این موضع روشن ماست همه جهان این را بداند.»

این کشتی متعلق به کیست؟ 

مقامات رژیم صهیونیستی تعلق این کشتی به مالکان اسرائیلی را کتمان می‌کردند و مدعی بودند که این کشتی متعلق به انگلیس و ژاپن است. اما جزئیات مالکیت این کشتی در پایگاه‌های اطلاعاتی حمل و نقل عمومی نشان می‌دهد که گلکسی لیدر متعلق به «آبراهام رامی اونگار» است.  شرکت امنیت دریایی«Ambrey» نیز مالکیت کشتی را متعلق به «Ray Car Carriers» عنوان کرده که شرکت مادر آن متعلق به «آبراهام رامی اونگار» است.

مجله «فوربس اسرائیل» رده بندی از یهودیان میلیاردر جهان در سال ۲۰۲۲ کار کرده است.  «رامی اونگار» در رده ۱۳۰ام ثروتمندترین یهودیان جهان قرار دارد و ثروت خالص آن ۳.۲۵ میلیارد دلار برآورد شده ست.[3] این فرد در رده بندی ثروتمندترین اسرائیلی‌های جهان نیز ۲۱‌ام است.

رده‌‌بندی ثروتمندترین یهودیان جهان
رده‌‌بندی ثروتمندترین یهودیان جهان | تاریخ: سپتامبر ۲۰۲۲ میلادی

فوریه ۲۰۲۳ میلادی
رده‌‌بندی ثروتمندترین اسرائیلی‌های جهان | تاریخ: فوریه ۲۰۲۳ میلادی

با استناد به فوربس، «Telcar company» و «Ray Shipping» متعلق به رامی اونگار است. کمپانی Telcar از بزرگترین واردکنندگان خودرو به داخل اراضی اشغالی است که طرف قرارداد آن، شرکت‌هایی نظیر کیا، سانگ یانگ و کمپانی چینی خودروهای الکتریکی SERES است.


بیشتربخوانید


قرائن حاکی از آن است که «رامی اونگار» روابط نزدیک با سیاستمداران جناح راست اسرائیل دارد. این نزدیکی به اندازه‌ای است که گفته می‌شود، او  بلیت‌های جام جهانی ۲۰۱۸ فوتبال را برای «یوآو گالانت» وزیر فعلی جنگ رژیم صهیونیستی خریداری کرده است. «گالانت» در آن برهه زمانی وزیر راه و شهرسازی رژیم بود و از اعضای اصلی حزب لیکود به سرکردگی بنیامین نتانیاهو است. گفته می‌شود «رامی اونگار» ۱۰۰۰۰ دلار در ماه به فردی پرداخته تا از شهادت او علیه «ایهود اولمرت» جلوگیری کند. اولمرت نخست وزیر رژیم صهیونیستی در جریان جنگ ۳۳ روزه با جنبش حزب الله لبنان بود.

نتانیاهو

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل - یوآو گالانت وزیر جنگ اسرائیل 

گفتنی است که یک کشتی دیگر متعلق به رامی اونگار در سال ۲۰۲۱ در دریای عمان منفجر شد و رسانه صهیونیستی آن را به ایران نسبت دادند. بر همین اساس، اکنون رژیم صهیونیستی طبق معمول مدعی است که توقیف کشتی گلکسی لیدر (Galaxy Leader) در دریای سرخ نیز از سوی ایران بوده است!

منبع: فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۹ ۳۰ آبان ۱۴۰۲
نماینده مجلس در اصل نماینده مردم هست ولی برا دولت کار می کند تا مردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۳ ۳۰ آبان ۱۴۰۲
اگه مالکش کس دیگه ایه چرا تا حالاصداش در نیومده؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۳ ۳۰ آبان ۱۴۰۲
می‌بینی که همه موهاشو‌کنده...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۰ ۳۰ آبان ۱۴۰۲
اسرائیل نباید احساس امنیت کند و شرکا و حامیان بزدل او نیز باید ناامن باشند
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۴:۰۹ ۳۰ آبان ۱۴۰۲
دست یمنی‌ها شجاع ومقتدر وبا ایمان درد نکنه آفرین احسنت
همینطور ادامه بدید
فان حزب الله هم الغالبون انشاالله به اذن الله
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۴:۰۷ ۳۰ آبان ۱۴۰۲
الهی خداوند لعنتشون کنه وهر آنچه از مال وجان به اسراییلیهای غاصب داده همه رو محو و نابود کنه و آه و حسرت و داغ بر دلشون بزاره و غزه و فلسطین و سرزمینهای اسلامی رو مدفن آنها و هر آنچه آنها و مزدورانشان می‌آورند کند انشاالله.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۹ ۳۰ آبان ۱۴۰۲
کار یمنی ها عالی بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۸ ۳۰ آبان ۱۴۰۲
دمتون گرم یمنیهای عریز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۲ ۳۰ آبان ۱۴۰۲
از سوی ایران بوده است بعدا راجع به این مورد حرف میزنیم
آخرین اخبار