زلنسکی: آماده گفت‌وگو درباره پیشنهاد‌های صلح ترامپ هستیم

رئیس‌جمهور اوکراین اعلام کرد آماده است با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا، درباره پیشنهاد وی در مورد حل و فصل مناقشه در اوکراین گفت‌وگو کند.

ولودیمیر زلنسکی، به شبکه آمریکایی فاکس نیوز گفت: «اجازه دهید با او صحبت کنیم و به او فرصت دهیم تا مراحل معادله صلح خود را ارائه دهد. من آماده گفت‌وگو هستم.»

زلنسکی مجدداً مخالفت خود با هرگونه ابتکار صلح را که شامل به رسمیت شناختن کریمه، دونباس، خرسون و زاپوریژیا به عنوان بخشی از خاک روسیه باشد، تکرار کرد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا بیش از یک بار اعلام کرده بود که می‌تواند در عرض ۲۴ ساعت راه حلی برای درگیری در اوکراین پیدا کند.

زلنسکی از ترامپ برای بازدید از اوکراین دعوت کرد، اما او این پیشنهاد را رد کرد و نشان داد که این ممکن است به تضاد منافع منجر شود.

در همین حال، بنجامین هال، خبرنگار فاکس نیوز گفت که رئیس جمهور اوکراین از کمک‌های ناکافی واشنگتن به کی یف شکایت کرده است.

وی همچنین در مورد نگرانی زلنسکی در مورد ارائه کمک‌های آتی غرب به اوکراین در بحبوحه درگیری‌ها در غزه صحبت کرد و گفت زلنسکی درباره آمریکا و کمبود بودجه کنگره و عدم حمایت بالقوه آمریکا صحبت می‌کرد و همچنین اشاره کرد که اسرائیل واقعاً توجه همه جهان را از اوکراین منحرف کرده است.

پیشتر، روزنامه آمریکایی واشنگتن پست گزارش داد کنگره آمریکا نسبت به گذشته کمتر به حمایت مالی از کی یف اهمیت می‌دهد و حمایت از رژیم صهیونیستی و حفاظت از مرز‌های جنوبی با مکزیک برای جلوگیری از ورود مهاجران غیرقانونی را در اولویت قرار داده است. این ممکن است به معنای پایان کمک‌های آمریکا به اوکراین باشد.

با این حال، در جریان سفر وزیر دفاع آمریکا به اوکراین، واشنگتن از کمک نظامی اضافی به ارزش ۱۰۰ میلیون دلار به اوکراین رونمایی کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۱ ۰۱ آذر ۱۴۰۲
آقای زلنسکی کسی به تو توجه نمیکند چرا این نابغه را فراموش کردید دلم برایش میسوزد
آخرین اخبار