برگزاری مسابقات بومی و محلی در کرمان

نخستین دوره مسابقات بومی و محلی استان کرمان با معرفی نفرات برتر به کار خود پایان داد.

نخستین دوره مسابقات بومی و محلی جام بلند همتان در استان کرمان باحضور سلطانی معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش جوانان استان، شفیعی معاون بهزیستی استان و محمدی رئیس هیئت ورزش روستایی و عشایری بازی‌های بومی و محلی استان در سالن ورزشی استانداری کرمان برگزار شد.

وحید محمدی رئیس هیئت ورزش روستایی و عشایری و بازی‌های بومی و محلی استان کرمان گفت: برای خدمتگزاری به جامعه‌ی ورزش روستایی و عشایری گام دیگری برداریم جامعه‌ی توانخواه استان کرمان در سراسر روستا‌های استان کرمان مسابقاتی برگزار و نسبت به معلولین و محدودیت‌هایی که داشتند از توانایی‌های برخوردارهستند استفاده شود.

وی افزود: مسابقات در قالب ۶ رشته ورزشی شامل دوزپا، هفت سنگ مهارتی، چوب کشی، یه قل دو قل، کلاس به کلاس، دال پلان و... ۶۰ ورزشکار به مسابقات استانی راه یافتند و نفرات برتر به مسابقات کشوری اعزام خواهند شد.

محمدی تصریح کرد: به نفرات اول تا سوم حکم قهرمانی و جوایز نفیسی اهدا شد.

احمد شفیعی معاون توانبخشی و کارشناس تخصصی بهزیستی استان کرمان گفت: اولین دوره مسابقات بازی‌های بومی و محلی جام بلند همتان C.B.R اداره کل بهزیستی استان باهمکاری هیئت ورزش روستایی و عشایری بازی‌های بومی و محلی استان کرمان به مدت یک ماه شروع شده است و ۷۰۰ روستایی مستعد در شهرستان‌های استان کرمان در مرحله اول شناسایی شدند. 

وی افزود: این مسابقات در گروه افراد دارای معلولیت انجام شد و این رقابت‌ها باعث ایجاد انگیزه و شاد بودن در این بچه‌ها ایجاد شده است.

شفیعی تصریح کرد: این افراد با اینکه محدودیت‌هایی دارند، ولی می‌توانند از همان محدودیت‌ها فرصت‌سازی و آن را تبدیل به یک انگیزه کنند.

وی بیان کرد: مسابقات قهرمانی شهرستان با همکاری هیئت ورزشی روستایی و عشایری، بازی‌های بومی و محلی و اداره بهزیستی شهرستان در پنج منطقه، بم، جیرفت، زرند، بافت و کرمان انجام شد و مقام‌های اول به مسابقات استانی اعزام شدند.

درپایان از گروه سرود توان خواه، داوران و برگزار کنندگان تجلیل شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار