کارخانه آسفالت شهرداری الیگودرز پلمب شد

مدیرکل حفاظت محیطزیست لرستان گفت: کارخانه آسفالت شهرداری الیگودرز به دلیل ایجاد آلودگی و بی‌توجهی به اخطار‌های اداره حفاظت محیط زیست این شهرستان و نارضایتی عمومی پلمب شد.

علی سالاروند بیان کرد: کارخانه آسفالت شهرداری شهرستان الیگودرز به دلیل ایجاد آلایندگی و عدم توجه به اخطار‌های اداره حفاظت محیط زیست این شهرستان و نارضایتی عمومی با حکم مرجع محترم قضایی پلمب شد.

وی اظهار داشت: این کارخانه به دستور مقام قضایی تا رفع آلایندگی و تایید عدم آلودگی باستناد نتایج آنالیز آزمایشگاهی توسط آزمایشگاه معتمد حق هیچگونه فعالیتی را نخواهد داشت.

مدیرکل محیط زیست لرستان با بیان اینکه صنایع شهرستان الیگودرز در طول سال به طور مستمر توسط کارشناسان محیط زیست شهرستان و استان در خصوص آلایندگی تحت پایش و نظارت قرار می‌گیرند، ادامه داد: چنانچه صنعتی با ایجاد آلودگی باعث تهدید سلامت و بهداشت جامعه شود، طبق قانون با آن‌ها برخورد خواهد شد.

سالاروند یادآور شد: امسال ۴۲۶ متخلف زیست محیطی حقیقی و حقوقی آلودگی‌های صنعتی و واحد‌های تولیدی به مراجع قضایی این استان معرفی شد.

وی بیان کرد: آلودگی پسماند و نخاله‌های ساختمانی ۳۰ مورد، آلودگی خاک چهار مورد، آلودگی فاضلاب ۶۸ مورد و آلودگی هوا ۳۲۴ مورد طی مدت یاد شده ثبت شده است و بیشترین پرونده‌ها در خصوص آلودگی پسماند مربوط به ریختن نخاله‌های ساختمانی در مناطق حساس زیست‌محیطی و حریم راه و منابع آبی و ... است.

مدیرکل محیط زیست لرستان با اشاره به اینکه امسال ۲۸ واحد در حوزه رفع آلودگی صنایع آلاینده اقدام کرده اند، تاکید کرد: ۱۰۰ واحد صنعتی آلاینده در این استان فعال است که نیمه نخست امسال ۱۸۱ مورد پایش و نظارت از این واحد‌ها صورت گرفته است.

سالاروند با بیان اینکه امسال ۳۵۳ پایش واحد‌های صنعتی و خدماتی در این استان انجام شده است، اضافه کرد: ۴۰۴ بازدید از خوداظهاری آزمایشگاه‌های معتمد، ۱۴ مورد در حوزه آب زیرزمینی، ۷۰ مورد آب سطحی و ۲ مورد در حوزه خاک انجام شد.

وی به فعالیت حدود یک هزار و ۷۰۰ واحد صنعتی و تولیدی در لرستان اشاره کرد و یادآور شد: همچنین ۱۸ شهرک و نواحی صنعتی و مناطق ویژه در استان وجود دارد و شهر‌های خرم آباد، بروجرد، الیگودرز و پلدختر دارای تصفیه خانه فاضلاب هستند و این زیرساخت در دورود، ازنا، الشتر، نورآباد، چگنی، کوهدشت و معمولان در حال احداث است.

برچسب ها: پلمب ، کارخانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.