فرماندار کلات:

کوهنوردان غیرحرفه ای برای صعود به ارتفاعات این منطقه از راهنما یاری بگیرند

فرماندار شهرستان کلات گفت: کوهنوردان غیرحرفه ای برای طبیعت گردی و حضور در مناطق کوهستانی این شهرستان و صعود به ارتفاعات آن حتما از راهنما و افراد مطلع یاری بگیرند.

علی صلاحی گفت: استفاده از تجهیزات مناسب کوهنوردی، وسایل ارتباطی و رعایت نکات ایمنی دیگر توصیه به کوهنوردان و گردشگران شهرستان کوهستانی و مرزی کلات است.

وی ادامه داد: با توجه به گستردگی و سخت گذر بودن ارتفاعات شهرستان، کوهنوردان حرفه ای خودشان با راهنمای محلی و افراد مطلع ارتباط گرفته و تجهیزات مناسب را همراه می برند و متاسفانه حضور کوهنوردان غیرحرفه ای یا همان طبیعت گردان در شهرستان با مخاطراتی همراه است.

فرماندار کلات گفت: در آخرین حادثه، یک طبیعت گرد ۲۶ ساله و غیرحرفه ای به مدت حدود ۳۰ ساعت در ارتفاعات کلات مفقود بود که در نهایت دیروز امدادگران هلال احمر و نیروهای انتظامی پیکر بی جانش را به سختی از ارتفاعات پیدا کردند.

صلاحی علت فوت کوهنورد یاد شده را سقوط از ارتفاع عنوان کرد و افزود: عملیات پایین کشیدن پیکر متوفی حدود هشت ساعت زمان برد و در مجموع حدود ۴۸ ساعت همه نیروهای امدادی و انتظامی شهرستان درگیر این حادثه تلخ بودند.

وی اضافه کرد: چندی پیش نیز مفقود شدن گروهی از طبیعت گردها در ارتفاعات کلات موجب گرفتار شدن تیم های امدادی و انتظامی شهرستان شد هرچند خوشبختانه این افراد در نهایت توانستند خود را از مسیر دیگری نجات داده و نجات پیدا کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.