تولیت آستان قدس رضوی:

هویت امام رضایی مشهد نباید زیر نفوذ تبلیغات تجاری قرار گیرد

تولیت آستان قدس رضوی گفت: تبلیغات نشان‌های تجاری و مجموعه‌های تفریحی در بستر‌های مختلف اطلاع‌رسانی به ویژه صدا و سیما نباید به‌گونه‌ای باشد که هویت امام‌رضایی شهر مشهد زیر نفوذ و تحت الشعاع قرار گیرد.

حجت‌الاسلام احمد مروی تولیت آستان قدس رضوی روز سه‌شنبه در جلسه مشورتی مسوولان ارشد دستگاه‌های اجرایی خراسان رضوی  گفت: هویت، شهرت و تاریخ مشهد به واسطه وجود مقدس حضرت رضا (ع) بوده و باید از اصالت این شهر پاسداری کرد.

وی با بیان اینکه فضاآرایی‌های شهر مشهد باید به گونه‌ای باشد که ضمن نشاط و شادابی، احساس معنویت و قداست شهر را به بیننده منتقل کند؛ عنوان کرد: فضاآرایی شهری باید به گونه‌ای باشد که هرکس وارد این شهر می‌‎شود، احساس نشاط با رنگ و بوی امام رضایی داشته باشد.

تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: وجود حرم مطهر امام رضا (ع) در مشهد مهم‌ترین نماد هویتی این «ارض اقدس» است که هر ساله میلیون‌ها زائر از ایران و اقصی نقاط جهان برای کسب معنویت از این بارگاه قدسی به مشهد مشرف می‌شوند؛ لذا باید از این هویت صیانت کرد.

وی در ادامه با تأکید بر اهمیت همدلی و هم‌افزایی مسوولان بخش‌های مختلف برای خدمت به مردم اظهار کرد: در سایه لطف الهی، توجهات حضرت رضا (ع) و تلاش‌های قابل تقدیر مسوولان شرایط خدمت رسانی به زائران در مناسبت‌های مختلف مذهبی طی سال‌های اخیر همواره بهبود یافته و هر سال بهتر از گذشته بوده است و مسوولان باید فرصت خدمت به مردم را مغتنم شمارند.

حجت الاسلام مروی با بیان اینکه متأسفانه امکانات مشهد پاسخگوی جمعیت قابل توجه زائران بسیار این شهر نیست، گفت: این کلانشهر مقدس سالانه میزبان بیش از ۳۰ میلیون زائر از شهر‌های مختلف ایران و کشور‌های جهان است، بنابراین امکانات مشهد نیز باید متناسب با شرایط آن باشد و نگاه به مسائل مشهد باید ملی و متفاوت با سایر مراکز استان‌ها دیده شود.

وی در ادامه با اشاره به برخی عوامل مخل روند خدمت‌رسانی شایسته به زائران، خواستار عزم جدی مسئولان برای مقابله با پدیده تکدی‌گری، برخورد با معتادان متجاهر و اتمام پروژه‌های شهری در حریم حرم رضوی تا قبل از عید نوروز شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.