وزیر اقتصاد با بیان اینکه برای بانک آینده برنامه داریم و تمامی مدیران این بانک ‌عوض شدند، گفت: در دولت سیزدهم هر فصل نام ابربدهکاران مالی را منتشر می‌کنیم.‌

سید احسان خاندوزی عصر چهارشنبه در نشستی با استادان دانشگاه فردوسی مشهد در این شهر گفت: پیش از این موارد مربوط به فساد چای شناسایی شده و برکناری ها صورت گرفته بود و پرونده هم به دادگاه رفته است اما تبدیل به یک کمپین رسانه ای وسیع نشده بود.

وی اظهار کرد: در مساله فساد عمدتا تصاویر ساخته شده جامعه براساس برساخته هایی است که دیگران می آورند و در پیش چشم جامعه قرار می دهند و اگر نه در بسیاری از موارد، همین همگرایی که الان تا حد زیادی در پشت جلسات هیات دولت وجود دارد، باعث شده است که بسیاری از سامانه های فعلی در وزارت اقتصاد را فراتر از قانون و تکلیف راه اندازی کنیم.

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: با راه اندازی همین سامانه ها و پوشش حداکثری آنها در راستای هوشمندسازی اقتصاد، جلوی بسیاری از اتفاقات مفسده آمیز گرفته شده است، اموری که در این سامانه‌ها به انجام می رسد پیش از این برای شکل گیری هر کدام از آنها چندین ماه رفت و آمد و خم و راست شدن پیش فلان دستگاه دولتی لازم بود و همه اینها به نحوی آغشته به فساد بودند یا خیلی خوشبینانه در همه شهرستانها و دستگاه های کشور در معرض فساد قرار داشتند.

خاندوزی افزود:هر چه قدر امور در اقتصاد را به سمت سامانه های هوشمند غیرمراجعه ای و غیرکاغذی بیاوریم، فرصتهای فساد را محدود کرده ایم اما آن قدری که باید، این اتفاقات شنیده نشده است و یک باره موضوع پرونده چای را عده ای مطرح می کنند، تازه پرونده ای که یک بار باز و بسته شده بود و اصلا چیز جدیدی نیست، ولی در پیش چشم مردم به رخ کشیده نشده بود.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص تورم و مشکلات مردم گفت: ناچار هستیم در خصوص تورم که به نظر می رسد فوریت بیشتری نسبت به سایر متغیرها دارد، هر سیاستی که باعث کاهش می شود را مورد توجه و در دستور کار قرار دهیم و اگر نه دولت می داند با کاهش قدرت خرید مردم در سالهای اخیر، باید بیشتر برای گروه های مختلف مثل کارگران و کارمندان هزینه کند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: مجموعه مقدورات غیرتورمی دولت بیش از این نبوده است، همه اصلاحات مالیاتی و آن چه در یک سال اخیر در موضوع مولدسازی شروع شده است آن قدر اجازه نمی دهد که با گشاده دستی بیشتری تصمیم گرفته شود.

خاندوزی با بیان این که در حال مدیریت مودیان پرریسک مالیاتی هستیم افزود: در این طرح یک بخشی از مودیان به کلی کنار می روند،امسال فشارها را بیشتر کردیم تا این که بیش از ۷۰ درصد مودیان بدون بررسی پرونده ها مالیات را پرداخت کنند لذا تمرکز خود را روی پرونده های اصلی مالیاتی گذاشتیم و این موضوع هر سال جدی تر خواهد شد.

وی اظهار کرد: در این شرایط و جو تبلیغاتی جامعه احساس می کند که چه قدر با فساد مواجه است و البته این نقطه ضعف از آن جا شکل گرفته است که اعتمادی که باید جامعه به سیاستگزاران داشه باشد در حد مطلوب نیست و این موضوع همچنان جزء نقاط ضعف دولت به شمار می رود همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند تبیین خوب صورت نمی گیرد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی در مورد استفاده از نظرات دانشگاهی در بهبود شرایط اقتصادی کشور گفت: یک یا ۲ مورد قرارداد پژوهشی با اساتید دانشگاه داشته ایم اما در عرصه تصمیمات سیاستی بیشتر از این آماده همکاری هستیم.

خاندوزی افزود: اوایل دولت سیزدهم کندی هایی در این زمینه وجود داشت و اعتبارات لازم برای فراهم کردن مقدمات این همکاری در قانون بودجه سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ دیده نشد اما با رایزنی های انجام گرفته و همگرایی دستگاه های اجرایی زیر مجموعه وزارت اقتصاد آمادگی پیدا کردیم تا از رساله های دکتری و پایان نامه های دانشجویی که ناظر به حوزه های سیاستی باشد، بهره بگیریم و از آنها حمایت هم خواهیم کرد.

وی ادامه داد: در کشور ما این طور نیست که درجه عقلانیت دولت در حوزه اقتصاد ضعیف باشد گرچه متاسفانه عده ای دوست دارند نشان دهند که حکمران و سیاستگزار در کشور ضعف تفکر و اندیشه دارد، درست نمی بیند، درست پیش بینی نمی کند و عجولانه تصمیم می گیرد و بی فکر و سطحی است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: این همان تصویری است که جریان پر رنگی در رسانه می خواهند آن را به جامعه القا کنند، این که می بینید هر از گاهی در گوشه و کنار رویکرد یا عملکرد فلان وزارتخانه یا مصوبه پررنگ می شود و جنجال آفرینی صورت می گیرد دقیقا همان تصویری است که بنای بر القای ناکارآمدی دولت به جامعه را دارند.

خاندوزی افزود: روایت من از متن سیاستها و تصمیمات در کشور این است که بسیاری از ایراداتی که در حوزه اقتصادی مطرح می شود ناشی از لحاظ نکردن قیود سیاستگزار یا عدم اجماع در خصوص همه اطراف یک ماجراست.

وی اضافه کرد:اساتید دانشگاه باید در عالم سیاستگزاری کمک کنند که کیفیت سیاستها ارتقا پیدا کند و ما هم دست یاریمان را دراز کرده ایم همچنین باید جامعه و اقتصاد را برای این که سیاستها به ثمر بنشیند، مهیا و مستعد کرد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: به طور قطع انباشت تجربه و دانش در کشور برای همه مسایل اقتصادی پاسخ و راهکار مناسبی دارد اما رساندن اجماع سیاستگزاریها و ارتقای کیفیت تصمیم و آماده کردن جامعه و مقدمات اجرای آن و بالا بردن آستانه تحمل مردم، ۲ بخشی است که باید به صورت ویژه مدنظر قرار داد.

خاندوزی در خصوص عملکرد دولت در حوزه اقتصادی افزود: در بخشی از موارد دست مقامات اجرایی کشور بازتر است به ویژه مواردی که چندان ماهیت فرابخشی ندارد به عنوان مثال این وزارتخانه می تواند در حوزه مالیاتی کارنامه مشخص تری ارایه دهد زیرا تقریبا عمده تصمیمات حوزه مالیاتی در یک نقطه از دولت متمرکز است.

وی ادامه داد: اما در مواردی مانند فساد که ماهیت فرابخشی دارد، کار با سختی و کندی بیشتری جلو می رود و شاید عملکردها در برخی موارد ویژه نبوده است و دلیلش این است که بازیگران زیادی در این بخش وجود دارند که باید اراده و عملشان همسو باشد و همدیگر را خنثی نکنند تا برآیند عملکرد آنها به مبارزه با فساد بینجامد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۲۵
در انتظار بررسی: ۲۲
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۴ ۱۹ آذر ۱۴۰۲
اقای وزیر فرار به جلو ممنوع .دولت قبل ۲۱میلیون دلار بود نه ۳.۵میلیارد دلار دولت سیزدهم
Iran (Islamic Republic of)
یدی
۰۰:۰۸ ۱۹ آذر ۱۴۰۲
ما بالاخره نفهمیدیم کجای صحبتش راجبه بانک آینده و مدیرانش صحبت کرده. تو تیتر که شما زدید و کاربران هم که نظر داده اند. می شه توضیح بدید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۳ ۱۸ آذر ۱۴۰۲
حالا خوبه گزارشش کامل منتشر شده ارقام تخصیص ارز در سال ۹۸ و ۹۹ بسیار ناچیز هستن اما در سال ۱۴۰۰ و ۴۰۱ به ترتیب ۶۰ درصد کل ارز و دیگی ۸۵ درصد ارز وزارت خونه بابت این برند هزینه شده فساد در سالهای وزارت شما به مرحله اعلا ارتقا پیدا کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۶ ۱۷ آذر ۱۴۰۲
خوب بخور بخوره از ۱۰۰۰ تا یکیش گندش در میاد فساد ماای کل سیستیم رو گرفته
Iran (Islamic Republic of)
میثم
۱۵:۳۳ ۱۷ آذر ۱۴۰۲
ببخشید رئیس قوه قضایی در دولت قبل کی بود؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۱ ۱۷ آذر ۱۴۰۲
ریا و فساد هم از سر و رویشان می‌بارد. آبروی دین و اسلام و امام هم بردن. مگر غیر این هست!؟؟؟
از زمان انقلاب ۵۷ تا حالا اعتقادات مردم به کلی از بین رفته . نه خدا میشناسن نه پيامبر خدا. فساد و فحشا ده برابر شده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۰ ۱۷ آذر ۱۴۰۲
چه فرقی می‌کند کدام دولت فساد نهادینه شده تا یک نانوا فساد را توی تنور نیندازد اش همین هست و کاسه همین عزمی برای از بین رفتن فیاد وجود ندارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۷ ۱۷ آذر ۱۴۰۲
ماهم از بانک آینده زیاد ضربه خوردیم.بعضی ازاین مدیران از بسته های یلدایی کارمندانشون هم نگذشتند.چه برسد به گنده گنده هاش.کاش میتونستم از فیش حقوقی کارمنداشم رونمایی کنم.دوست ندارم اسمی ازش باقی بمونه.همیشه نفرین من پشتشه.
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۲:۴۲ ۱۷ آذر ۱۴۰۲
فساد چای و بقیه دزدی‌ها مال زمان شاه بوده اشتباه نکنید بگید مال اینا بوده
United States of America
ناشناس
۱۲:۳۷ ۱۷ آذر ۱۴۰۲
خدا را شکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۲ ۱۷ آذر ۱۴۰۲
خب دولت قبل درست. شما این سه سالی کجا بودید متوحه نشدید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۰ ۱۷ آذر ۱۴۰۲
منم ۶ماه بزارید مدیر یه جا حسابی که خوردم برکنارم‌کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۴ ۱۶ آذر ۱۴۰۲
اول وآخرتان دزد وبیت المال خورهستی چون انتخابات آزاد نداریم دولتی ها هرکاری میکنند ومجلسیها باگرفتن باج ازدولت مثل ماشین ورانت چشم پوشی میکنند پولها خارج شده تنها یکنفر برای قربانی درنظرمیگیرند وپشت پرده کسانی هستند دم ازاسلام ودین میزنند
Iran (Islamic Republic of)
بینام
۲۱:۴۹ ۱۶ آذر ۱۴۰۲
دولت قبل شما وجود نداشتید،،،بابا ولمان کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۱ ۱۷ آذر ۱۴۰۲
نمیدونم اصرارتون برای اینکه این دولت رو به دولتهای قبل وصل کنید چیه
وقتی داره خوب کار میکنه

ولی تو این چند وقته این رو خوب فهمیدم بعضی ها لیاقتشون همون اختلاسگران و دزدانی هستن که بزنن و ببرن
United States of America
ناشناس
۲۱:۳۷ ۱۶ آذر ۱۴۰۲
باشه قبول از دولت قبل این فساد بوده آیا شما ها میدانستید ک اعلام نکردید ؟ آیا چشمتان را بستید بر روی این فساد از دولت قبل ؟ چرا این فساد همینجور ادامه پیدا کرد ؟ آیا زورتان نرسید آیا نمی‌دانستید آیا دانسته اجازه دادید این فساد ادامه پیدا کند ؟
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۲۰:۲۶ ۱۶ آذر ۱۴۰۲
با سلام ریاست سازمان بازرسی در دولت قبل با که بوده که در این رابطه کوتاهی کرده است تا به سال ۱۴۰۲ رسیده است و مدیران دولت فعلی هم مجبور شده اند به فساد قبلي ادامه دهند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۳ ۱۷ آذر ۱۴۰۲
شما باید متوجه باشید که دولت باید همکاری کنه
تا بتونن ورود کنن
وقتی همکاری در کار نبوده و گارد سفت و سختی داشتن چطوری ورود میکردن
Iran (Islamic Republic of)
عیسی
۱۹:۱۲ ۱۶ آذر ۱۴۰۲
تمام مدیران همه بانکها رابایداخراج وممنوع استخدام درادارات وشرکتهای دولتی نمود همه مال ودارایشان راتوقیف نمود.وبعداجهت دریافت دوزاروام فرستادبه بانک بااون شرایط ومراحل سخت دریافت وام تا بدونن ملت بینوا که برای دریافت وام ازدواج واشتغال ودیگروامهابه بانک مراجعه میکردندچه مصیبتی میکشیدند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۶ ۱۶ آذر ۱۴۰۲
اینا دزدان کثیف هستد مال مردم را میخورند و چیزی نمی گیرند
اینها باید اعدام شوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۵ ۱۶ آذر ۱۴۰۲
آقای وزیر خیلی زشت و وقیح میباشد که خبر این دزدی را از رسانه و فضای مجازی بشنویم. نه از مسولی.سازمان بازرسی و روزنامهای کشور.ضمنا چرا همون موقع جلوی آن گرفته نشده
Finland
ناشناس
۱۵:۲۶ ۱۶ آذر ۱۴۰۲
در دولت قبل ریسی ، ریس قوه قضایی بود کی باید برخورد میکرد ریسی ، باز هر کار بکنی به این خودتون میرسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۵ ۱۶ آذر ۱۴۰۲
اگه دولت قبل نبود چی میگفتید
France
ناشناس
۱۴:۲۹ ۱۶ آذر ۱۴۰۲
باسلام خدمت وزیر محترم اقتصاد چرا جلوی شرکتهای خودروساز های داخلی نمیگیرد چرا علنی دست توی جیب مردم میکنند دزدی روز روشن خوردی ثبت نامی را قیمت قطعی اعلام نمی‌کنند چرا کسی نظارت نمیکند کوییک معمولی GXL بدون ابشن 293میلیون تومان یکسال درنوبت وباپیش پرداخت بمردم داده میشود یکنفر پیدا شودجلو این بی قانونی در خودرو سازهای داخلی را بگیرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۵ ۱۷ آذر ۱۴۰۲
آنقدر رسیدگی نکردید که تولیدکنندگان مایحتاج دیگر مردم مثل لاستیک ، روغن ماشین ،ووو مسیر گران‌فروشی و تورم زایی را برای خود حقی محفوظ می‌دانند و طوری رها کردین که ساقی های محله هم این رفتار ناشایست را مرتکب می‌شوند فقط تنها زورتان مانده به جیب مردم با پایین کشیدن حقوق کارگر زحمتکش پایمال کنید
Iran (Islamic Republic of)
فرهاد
۱۴:۲۰ ۱۶ آذر ۱۴۰۲
ایشاالله این پول ها ی مردم ایران را می دزدی میکنن ایشاالله سرطان خون خودشان وخانواده شان میگیرند و سقعت یا به هلاکت می‌رسند ایشاالله خدا نابود شان بکنه که مردم با فقر بدبختی زندگی می کنند بعد این زالوها خون مردم را ممیکن خدا لعنت تان ونابود شان بکنه ایشاالله چه مملکت هرج مرجی داریم خدایا نجات مان بده ای خدا
United States of America
ناشناس
۱۱:۵۹ ۱۷ آذر ۱۴۰۲
با ایشالله ماشالله مملکت درست نمیشه دوست عزیز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۶ ۱۷ آذر ۱۴۰۲
لطفا نفرین نکنید چون تو این 44 سال با نفرین مردم گردن عوامل کلفت تر شده
Iran (Islamic Republic of)
فرهاد
۱۴:۱۴ ۱۶ آذر ۱۴۰۲
از دولت قبلی شروع شد شما دولت مردمی هستند سریع همه این دزدان کثیف را سریع اموال شان به‌ حساب بیت‌المال برگرده وخودشان را سریع اعدام کنید رئیس جمهور چین پسر خودشو که اختلاص کرده را سریع اعدام کرد اما ما توی ایران مجازات نمی شن هیچ یک پست خوب بالا تر میگیرند
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۱۳:۳۶ ۱۶ آذر ۱۴۰۲
آقا ....ما نماینده و مدیر ورئیس و مسول نمیخوایم ....بایستی به کی بگیم ....این چه وضعشه .....هر روز یک جاییش در میره
United States of America
ناشناس
۱۲:۴۲ ۱۶ آذر ۱۴۰۲
چند سال پیش زمان محمود خاوری وقتی فرار کرد همه هرکسی ی چیزی میگفت اعتراض میکرد ی بنده خدایی گفت اینقدر کشش ندهید حالا ی جای کشور ی اتفاقی افتاده
United States of America
ناشناس
۱۰:۴۹ ۱۶ آذر ۱۴۰۲
برکنار چه فایده ای داره ..باید محاکمه بشن .باید اشد مجازات .بگیرن..مگر چه نیازی به کار کردن دارن ..اینقدر خوردن بردن ..مردم از عملکرد شما ناراحتن
United States of America
ناشناس
۱۰:۱۲ ۱۶ آذر ۱۴۰۲
اون مدیران فاسد سیر شدند دوباره ی تعداد دیگه میان اونها هم جیب هاشون را پر میکنند
Iran (Islamic Republic of)
نام اشنا
۰۹:۴۴ ۱۶ آذر ۱۴۰۲
با سند و مدرک غیر قابل انکار تمام زوایای پیدا و پنهان این " چای دبش" را به طور دقیق برای احاد مردم روشن کنید تا خناسان اصلاح طلب نتوانند این فساد را به حساب دولت سیزدهم بنویسند. انها هر مسئله ائی که در کشور به وجود میاید با به صحنه اوردن یکی از ادمهایشان و به کمک روزنامه هایشان, در صدد تخریب دولت هستند.
Iran (Islamic Republic of)
هموطنت
۱۷:۵۹ ۱۶ آذر ۱۴۰۲
مومن، ۸۰ درصد این فاجعه در ۲سال دولت کنونی رخ داده است. دزدی و حیف‌میل اموال و پول مردم طبق نطر این جماعت حلال، واجب،و همیشگی میباشد.دلت خوشه پرونده را واضح به نظر مردم برسونند
United States of America
ناشناس
۱۲:۰۱ ۱۷ آذر ۱۴۰۲
میشه بفرمایید جناب دکتر رییسی در ان زمان چه مناسبی داشتن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۹ ۱۶ آذر ۱۴۰۲
مگه میشه تمام مدیران برکنار بشن؟یعنی همه مفسد بودن؟
United States of America
ناشناس
۱۲:۰۱ ۱۷ آذر ۱۴۰۲
داستان ما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۴ ۱۶ آذر ۱۴۰۲
باز هم مثل همیشه، ما نبودیم شیفت صبح ها بودند ??
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۸ ۱۶ آذر ۱۴۰۲
سه سال ازکارکرد دولت میگذره الان فهمیدید که کاردولت قبلی بودید ولی اگر جوانی بخواهد شغلی راه بیندازد تاچندنفر بتوانند نان برای زن بچه هاشان ببرند بانک ها وام نمیدهند یاوامهارا دولت بسته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۸ ۱۶ آذر ۱۴۰۲
شما خودت چرا برکنار نمی شوی؟!
Iran (Islamic Republic of)
دادرس
۰۹:۱۵ ۱۶ آذر ۱۴۰۲
همش دولت قبل قطعا دولت های بعدی هم شما را نقد می کنند در دولت قبل که این اندازه تورم و گرانی نبود و یا لااقل کمتر بود .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۰ ۱۶ آذر ۱۴۰۲
آقا اصلا همه قبلی ها مقصر بودن،شما از بهشت اومدین،خیر سر تون،خدا ریشه شما رو بکنه،الهی امین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۰ ۱۶ آذر ۱۴۰۲
مدیرانی که با بی لیاقتی باعث چند نرخی شدن دلار شدن و امکان چنین کارهایی رو فراهم آوردن کی برکنار میشن؟
Iran (Islamic Republic of)
اهالی بره ره
۰۹:۰۲ ۱۶ آذر ۱۴۰۲
خدا را شکر دولت قبلی وجود دارد تا آقایان بتوانند بی کفایتی خود را به گردن آنها بیندازند !!!
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۰۸:۵۲ ۱۶ آذر ۱۴۰۲
این گردن دولت قبل انداختن رسمیه که هر دولتی به خوبی به جا میاره
فقط نکته اینه که چندسال دیگه شما قراره دولت قبل باشید و همه کاسه و کوزه ها سر شما شکسته بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۱ ۱۶ آذر ۱۴۰۲
در دولت قبلی قوه قضاییه وبازررسی چی کار می کردند؟؟؟ چون ایران ویران نشود اسود نشوید این جنایت وخیانت وفساد را به خود و همه دلسوزان وطن تسلیت می گوییم خداوند به ما صبر بدهد
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی
۰۸:۴۰ ۱۶ آذر ۱۴۰۲
فساد جزء جدایی ناپذیر اداره کشور شده است و توجیح فساد توسط مسولین هم طبیعی شده است انگار در این کشور کسی مسئول نیست فساد اتفاق می افتد سرمایه کشور به تاراج می رود و مسئولین با نسبت دادن به دولت قبل در فکر توجیح هستند با این تفاسیر این گونه برداشت می شود که دست همه در یک کاسه است یا همگی بر سر سفره خان نعمت نشسته اند و هر کدام به نحوی در حال تلاش و تکاپو برای برداشتن سهمی بزرگ از این سفره هستند تا بوده همین بوده
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۰۸:۳۴ ۱۶ آذر ۱۴۰۲
جریمه رو بگیرید و واریز کنید به حساب 80 میلیون ایرانی. چون اینجا خسارت اصلی رو مردم دیدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۲ ۱۶ آذر ۱۴۰۲
برید ببینید سر دسته دزد ها کیه و به چه کسی وصله که پول مردم بیچاره به تاراج میبرند
United States of America
ناشناس
۱۰:۱۵ ۱۶ آذر ۱۴۰۲
درقدیم در زمان یک پادشاه دزدی میشد مردم به شاه شکایت بردند شاه دستور داد داروغه اون شهر را دستگیر کنند
Iran (Islamic Republic of)
مهدی ذاکری
۱۴:۲۸ ۱۶ آذر ۱۴۰۲
هرچه بگندد نمکش میزنند وای به روزی که بگندد نمک
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۱ ۱۶ آذر ۱۴۰۲
همه شمامفسدهستیدچه دولت قبل وچه دولت فعلی وماقبل فساددرمام شئونات جمهوری اسلامی ریشه دوانده وهمه شماهادرزمان خودش بایدپاسخگوباشید...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۷ ۱۶ آذر ۱۴۰۲
احسنت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۱ ۱۶ آذر ۱۴۰۲
واقعا متاسفم واسه همه سران دولت که نمی تونید یه مملکت را مدیریت کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۷ ۱۶ آذر ۱۴۰۲
خوب دارند مدیریت را می کنند دیگه نمیبینی؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۱ ۱۶ آذر ۱۴۰۲
دوباره داستان من نبودم دستم بود تقصیر استینم بود فساد تو کشور ما هست گاهی وقتی یکیش میزنه بیرون از درشتیشه
United States of America
ناشناس
۱۰:۱۷ ۱۶ آذر ۱۴۰۲
اینقدر کشش ندهید حالا یجای ی اتفاقی افتاده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۰ ۱۶ آذر ۱۴۰۲
به ناشناس ۱۰:۱۷
اصلا صحبت کش دادن نیست اصل موضوع نوع برخورد با مردمه
اول بانک گفت از دی سال قبل ارز نداده
دوباره رییسی گفت مال دولت قبل بوده
بعد وزارت اطلاعات گفته از سال ۹۸ شروع شده در اوایل این دولت کشف شده
دوباره بانک مرکزی گفته اصلا یک دلار ارز ۲۸۵۰۰ برای چای نداده همه ارز نیمایی بوده یعنی دلار چهل خورده ای که اگرم درست باشه اختلاف قيمتش با بازار بازم کم نیست، در ثانی طبق گفته وزارت اطلاعات که از سال ۹۸ شروع شده آن زمان اولا ارز ترجیحی ۴۲۰۰ بوده یا نهایت ارز بازار آزاد زیر ۳۰ هزار تومان بوده اینو که همه می دانیم کدوم دولت جراحی اقتصادی انجام داد و ارز ۴۲۰۰ حذف شد!! اوایل دولت فعلی هم که ارز بازار آزاد زیر ۳۰ هزار تومان بوده چه برسه به قیمت ارز نیمایی!!
آقا اصلا مال دولت قبل بوده لطف کنید اسامی به همراه سمتشان رو اطلاع رسانی و ثابت کنید
خودت با اينهمه بیانیه های متناقض بدون اثبات شده با خودت فکر نمی کنی مردم این کشور رو الاغ فرض می کنند که هر روز یک چیزی می گویند؟
حالا متوجه شدی اصل موضوع نوع اطلاع رسانی به مردم آنهم در عصر امروزیه

بفرما، بشین، بتمرگ، همه شون یک معنی میده اما نوع گفتن برخورد مهمه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۹ ۱۶ آذر ۱۴۰۲
متاسفم برای باورهای شهداء و عملکرد تو وامثال تو
Iran (Islamic Republic of)
ابراهیم پهلو
۰۷:۴۱ ۱۶ آذر ۱۴۰۲
اصلا فساد چای از اول تاریخ شروع شده بود از زمانی که هنوز چای قابل نوشیدن نبوده و مردم انرا نمیشناختند!!!! ملت ایران را چی فرض کردید ؟ جون بر سر قدرتید هر عسلی میتوانید بخورید ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۲ ۱۶ آذر ۱۴۰۲
هر چی میشه میگین دولت قبل خجالت بکشین مردمو چی فرض کردین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۱ ۱۶ آذر ۱۴۰۲
درمورد برنج هم تحقیق کنید ببینید در این زمینه فسادی رخ نداده
برنج پارسال بود ۱۰۰ امسال شده ۸۰
کدوم وسیله ازپارسال تا امسال ارزون شده که این بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۴ ۱۷ آذر ۱۴۰۲
دوست عزیز اگر برنج قیمتش کاهشی شده به دلیل کاهش قدرت خرید عامه مردم هست وباد کردن برنج دست تاجر نه عملکرد دولت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۶ ۱۶ آذر ۱۴۰۲
اگر از دولت قبل شروع شده چرا در دولت شما ادامه داشته !؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۷ ۱۶ آذر ۱۴۰۲
یه خانواده چندتا جیب داره ، کنترل و نظارت بهتر میشه که همه ی ورودی ها و خروجی ها را از یه جیب خارج کنید ،اونیکه میگه نمیشه ،نمیخواد بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۱۵ ۱۶ آذر ۱۴۰۲
برکنار شدند؟
یعنی 3 و نیم میلیارد دلار رو خوردن بعد برکنار شدن؟! همین؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۴۰ ۱۶ آذر ۱۴۰۲
جالبه به هر خانواده ۴ نفره ایرانی ۹ میلیون تومان وام از این مبلغ میشه داد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۴ ۱۶ آذر ۱۴۰۲
جوری این دولت و آن دولت میکنید چرا تو کشور دوباره انقلاب شده ما خبر نداشتیم این دولت آن دولت همش انتخاب شورای نگهبان هستش اگه اونا اشتباهی کردن یا نفوذی بوده باید پاسخگو باشن؟؟؟؟؟؟؟؟ ، چون نهایتا 3 نفر شورا تایید میشه و مردم مجبورا همین 3 تا رو انتخاب کنن!!!! ، و انصافا قبول داریم ناتوانی دولتمردان قبلی و فعلی رو.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۷ ۱۶ آذر ۱۴۰۲
بنیاد مستضعفین شریک ساخت ایرانمال با رئیس بانک آینده و افرادی که اینهمه ناترازی و فساد در بانک و دیدن ودم نزدن اعم از بازرس و بانک مرکزی و دادستان و قوه قضائیه و وزیر اقتصاد وقت و... اونها چی؟ امان از نمک گندیده و حاکمان فاسد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۷ ۱۶ آذر ۱۴۰۲
چه خوب بجای دادگاهی همشون برکنار شدند!!! یاا به بانک‌های دیگه رفتن!!؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۳ ۱۶ آذر ۱۴۰۲
چرا همه چیزوبهم ربط میدید حتی اگه اختلاس مربوط ب دولت قبل هم بود حق ندارید ازاین کارها بکنید عمر مردم ب هدر رفته ازبس شماها اختلاس کردید؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
نااشنا
۰۰:۴۲ ۱۶ آذر ۱۴۰۲
این برکناریها به این معنی است که کلیه اضافه برداشت بانکها برگردانده شده و پول ملی به ارزش قبلی برمیگردد .بنده برای دریافت مبلغ ۱۵ میلیون به بانک رفتم مسیول باجه سه بار رفت و آمد تا کار منو راه انداخت بعد برای برداشت چند هزار میلیارد بدون هماهنگی وبراحتی این مبالغ را اضافه برداشت میکنند خیلی عجیب و غیر قابل باور هست.
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۰۰:۳۸ ۱۶ آذر ۱۴۰۲
باسلام دوستان بانک آینده تشکیل شد از پنج موسسه غیر قانونی و ورشکسته که شدن بانک آینده اگر خاطرتون باشه با این حال به خدای بزرگ قسم میخورم اگر کسی سپرده یا حساب دیگه ای اگر داره تو اون بانک برید بردارید پولهایتان را چون که با وضعیت در آمد امروزی واقعان پول در اوردن سخته یه موقعی نشه که ببینید جا تر هست و بچه نیست من به عنوان برادر کوچیک شما این پیشنهاد رو دارم میدم از اقوام نزدیکم کارمند همین بان هستن چون که کم آوردن ضرر ده شدن خیلی وحشتناک با تشکر از این که وقت گذاشتید مطالعه فرمودین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۹ ۱۶ آذر ۱۴۰۲
واقعا!!!!!!!!!!!!!!
Germany
ناشناس
۰۰:۰۶ ۱۶ آذر ۱۴۰۲
بیش از ۸۰ درصد ارز تخصیصی به چای دبش در سال ۱۴۰۰ تا دی ماه سال ۱۴۰۱ در دولت سیزدهم انجام شده است ! اگر از دولت سیزدهم عبارت " دولت قبل " را بگیرند ، تعطیل می شوند .
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۳:۴۲ ۱۵ آذر ۱۴۰۲
گناه چیزی هست که شما مرتکب میشوید و چیزیست که هیچ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۸ ۱۵ آذر ۱۴۰۲
درود بر دولت انقلابی
حداقل در یک دولت شاهد مبارزه با فساد هستیم
France
محمد
۲۳:۰۶ ۱۵ آذر ۱۴۰۲
این کثافتا پهنا گوسفندا با برگ درخت طبخ وباضافه نمودن اسانس به مردم قالب می کردند
Iran (Islamic Republic of)
سعیدعابدینی
۲۳:۰۲ ۱۵ آذر ۱۴۰۲
باسلام به همه خوانندگان و مسئولین و ??دوستان
مسئولین محترم؛فقط خواهشاً هرچه زودتر هِندلش کنید
به قول معروف سفت شین
#مِهر_مردم_میهن
????????????????????????
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۲:۵۷ ۱۵ آذر ۱۴۰۲
بنداز گردن دولت فبل، در دولت قبل مرغ کیلوئی ۲۶ هزار تومان بود
Iran (Islamic Republic of)
فلفل
۲۲:۵۲ ۱۵ آذر ۱۴۰۲
الحمد لله همیشه یک # دولت قبل !!!! وجود دارد که بتوان فسادها ، بی کفایتی ها و اختلاسها را به او نسبت داد !!!
اما قطعا دولت فعلی هم ، چند سال دیگر # دولت قبلی !!! خواهد شد ! و ایضا مجلس فعلی ، خواهد شد # مجلس قبلی !!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۱ ۱۵ آذر ۱۴۰۲
دولت اصلاح طلبها یا اصلاح طلبکارها که که اندازه شما مبسوط الید نبودند و با محدودیتهای زیادی روبرو بود ولی دولت ارزشی و سید محرومان ماشاالله جن و انس درید قدرتشند و دوساله برامور و ارکان مملکت حاکم است
چطور دزدی و اختلاس به این بزرگی را طی این مدت متوجه نشده ؟!
اصلاعات اگاهی بازرسی پولیس سپاه ارتش و سازمانهای اطلاعاتی مخفی عیر مخفی و تبلیغاتی و همه و همه در اختیارش بودن
انوقت بعداز دوسال تقصیر را بگردن دولت قبل میندازید‌
واقعا از عدل و انصاف و منطق بدوره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۱ ۱۵ آذر ۱۴۰۲
چند نرخیها و یارانه های پنهان یکی از بزرگترین عوامل مشکلاتی مانند فقر و آلودگی هوا هستند،و باید نقدا و برابر به همه داده شود،پیشنهاد میکنم پاسخ آقای صادق الحسینی اقتصاد دان برجسته و بسیار دانا به جبراییلی را در مورد یارانه پنهان ببینید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۶ ۱۵ آذر ۱۴۰۲
شروع شما هم تو دولت بعدی تموم میشه!
Iran (Islamic Republic of)
هادی
۲۲:۰۳ ۱۵ آذر ۱۴۰۲
فساد از ارز ترجیحیه!شما میگین اجناس و موارد خاصی با ارز ترجیحی وارد میشه،در حالی که با ی سرچ ساده درباره قیمتهای جهانی میتونیم متوجه بشیم این اجناس در داخل ایران هم با ارز آزاد ارائه میشه!و این یعنی ی دزدی بزززززرگ!به بزرگی سالی بیش از ۱۰۰میلیارد دلار!کسایی ک تصویب میکنن و تخصیص میدن،همونایین ک به جیب میزنن،یا عروسکهای اونان!اگه غیر اینه امیدوارم کسی توضیح بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۴ ۱۵ آذر ۱۴۰۲
خدا میدونه چه خوابی برای سهامداران بانک آینده دیدن . مرا به خیر تو امید نیست ، شر مرسان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۵ ۱۵ آذر ۱۴۰۲
روزی که دولت رو تحویل گرفتید شما مسئول همه‌ چیز هستید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۲ ۱۶ آذر ۱۴۰۲
از سال ۹۷ شروع شده
۴۰۱ جلوش گرفته میشه
الان رسانه ای شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۱ ۱۵ آذر ۱۴۰۲
رییس قوه قضاییه اون موقع کی بود؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۹ ۱۶ آذر ۱۴۰۲
دمت گرم بدون شرح
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۰۸ ۱۶ آذر ۱۴۰۲
عمت بوده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۴ ۱۶ آذر ۱۴۰۲
قوه قضاییه بدون پیگیری و شکایت میتونه کاری کنه؟

اینه که میگن قوه مجریه مهمه و میتونه منابع تولید فساد رو مسدود کنه و یا فساد رخ داده رو پیگیری کنه
Iran (Islamic Republic of)
امیدوار
۰۹:۰۴ ۱۶ آذر ۱۴۰۲
رئیس قوه قضائیه نیز منتخب دولت قبل بود .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۸ ۱۵ آذر ۱۴۰۲
yjc به قوه قضاییه بگید که هرکسی در فساد چای دبش دست داشته را اعدام کنن. زندگی مردم را نابود کردن.مردم به سختی خرج زندگیشونو میدن اونوقت این دزدان بیت المال در حال فساد. همشونو اعدام کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۳ ۱۵ آذر ۱۴۰۲
چشم .حتما!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۱ ۱۵ آذر ۱۴۰۲
کاری نداره با معرفی اسامی و سمتشان به مردم ثابت کنید که در کدام دولت بوده
چرا از گفتن اسامی و سمتشان طفره میرید خب؟

؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۳ ۱۵ آذر ۱۴۰۲
این دولت و آن دولت نداریم،
United States of America
ناشناس
۱۲:۰۶ ۱۶ آذر ۱۴۰۲
دولت یعنی حکومت پس کل سیستم کشور فاسد هست هر دولتی میاد میگه دولت قبلی پس همگی مفسد هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۵ ۱۵ آذر ۱۴۰۲
بانک دی چی میشود برای اون تصمیمی ندارید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۰ ۱۶ آذر ۱۴۰۲
اینم مث اخلاس فولاد سپاهان چن وقت دیگ لاپوشونی میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۲ ۱۵ آذر ۱۴۰۲
شروعش شاید ولی پولا رو این دولت داد
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۰۰:۴۲ ۱۶ آذر ۱۴۰۲
واقعان که گل گفتی بانک آینده ورشکسته پول نداره که بخواد پول مردم رو بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۰ ۱۵ آذر ۱۴۰۲
جناب خاندوزی ، بورس را که موتور محرکه ی اقتصاد کشور هست را نابود کردید.
Iran (Islamic Republic of)
فلفل
۲۲:۵۳ ۱۵ آذر ۱۴۰۲
ای کاش فقط،بورس نابود شده بود ! اقتصاد کشور و پول ملی نابود شده !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۰ ۱۵ آذر ۱۴۰۲
و همچنان در دیماه 1401 زمان در دولت قبل متوقف شده است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۹ ۱۵ آذر ۱۴۰۲
خیلی از طرح هایی هم که الان افتتاح میکنید، از دولت قبل شروع شده بود. اینارم بگو خب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۱ ۱۶ آذر ۱۴۰۲
احسنت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۱۰ ۱۶ آذر ۱۴۰۲
ماشالا رو که نیست، سنگ پا قزوینه.
دولت روحانی جز فساد و گند زدن به مملکت دقیقا چیکار کرد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۷ ۱۶ آذر ۱۴۰۲
گفتن و میگن
دولت مدام داره میگه ما طرح های نیمه تمام را تمام می کنیم و استارت پروژه جدید نمی زنیم تا وقتی همه طرح های روی زمین مانده تکمیل نشن
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۰۸:۵۴ ۱۶ آذر ۱۴۰۲
آفرین به این نکته سنجیت
Iran (Islamic Republic of)
کمیل
۱۹:۴۰ ۱۵ آذر ۱۴۰۲
فساد چای از دولت قبل شروع شده بود و در این دولت با قوت ادامه یافته بود .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۶ ۱۶ آذر ۱۴۰۲
در این دولت قوت نیافته است

در این دولت دست مفسادان رو شده و افراد پشت پرده این فساد بزرگ نگران و دست پاچه اخبار کذب را دارن اشاعه میدهند

وقتی قرار فسادی به این بزرگی را رو کنی باید با سند و مدرک باشد و این کار زمان بر است

آره دادش
از دولت قبل شروع شده و در دولت قبل گسترش یافته و افراد پشت پرده ی گردن کلفت زیادی بودن و در این دولت شناسایی شدن و دستگیر شدن

این دولت کارش درسته
بسوزن اونایی که گردنشون کلفته و نون مردم مستضعف بالا میکشن و این دولت داره گردنشون میشکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۶ ۱۶ آذر ۱۴۰۲
توی همین دولت متوقف شد و رسانه ای شد
مساله مربوط به پارساله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۲ ۱۵ آذر ۱۴۰۲
فقط برکنار شدند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۵ ۱۵ آذر ۱۴۰۲
بله ! آخه باید وقت کافی،پیدا می‌کردند که ۱۵۰ هزار میلیارد تومان حاصل از فروش،سه میلیارد دلار در بازار آزاد ارز ، را بین هم تقسیم کرده و با آن حال کنند !
Iran (Islamic Republic of)
۳۴۳۴
۱۹:۰۲ ۱۵ آذر ۱۴۰۲
خودشو باید جمع کنید کار از عوض کردن مدیر گذشته
Iran (Islamic Republic of)
احمدی
۱۴:۳۶ ۱۶ آذر ۱۴۰۲
ایران را خراب کردن وبعدش برکنار شدند تمام تا نوه نتیجه بخورند تمام شدنی نیست آبروی اسلام نبرید ملت ایران دارند خون گریه می‌کنند از دست این دزدان کثیف
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۸ ۱۵ آذر ۱۴۰۲
و در دولت شما ادامه داشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۹ ۱۵ آذر ۱۴۰۲
خخخخ
و ادامه دارد...!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۹ ۱۵ آذر ۱۴۰۲
طرحهای دولت قبل که ۹۰درصد پیشرفت داشت لااقل بگین اون طرح در دولت قبل استارت خورده بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۲ ۱۵ آذر ۱۴۰۲
یکی یکی نوبت حساب پس دادن همه اختلاسگرا میرسه دیر و زود داره ولی میرسه ، زعفران و بنزین و ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۹ ۱۷ آذر ۱۴۰۲
در این دولت ادامه نداشت
در این دولت از سال ۱۴۰۰ افتادن دنبالش و با سند و مدرک ثابت کردن که همچین فسادی بوده

خخخ
این دولت داره گردن مفسدان رو میشکنه

خخخ
تا بسوزن اختلاسگران و دزدان و مفسدانی که مال و اموال مظلومان رو بالا میکشن

خخخ
فعلا فشار این بخورن تا فشار بعدی جا داشته باشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۷ ۱۵ آذر ۱۴۰۲
مگه فرقی میکنه از چه زمانی شروع شده؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۹ ۱۷ آذر ۱۴۰۲
بله فرق میکنه

خیلی هم فرق میکه