رویترز: حماس خیابان‌های غزه را به «مارپیچی مرگبار» برای ارتش اسرائیل تبدیل کرد

خبرگزاری رویترز می‌نویسد رزمندگان مقاومت موفق شده‌اند با تقویت زرادخانه خود و استفاده از تاکتیک‌های چریکی تلفات زیادی بر ارتش اشغالگر وارد کند.

رویترز در گزارشی در خصوص تلفات بی‌سابقه ارتش رژیم اشغالگر در جنگ غزه و مقاومت حماس می‌نویسد: «تعداد تلفات ارتش اسرائیل در غزه تقریبا دو برابر بیشتر از حمله زمینی سال ۲۰۱۴ است. این تلفات بازتابی از افزایش پیشروی ارتش اسرائیل به داخل خاک غزه و همچنین استفاده موثر حماس از تاکتیک‌های چریکی و گسترش زرادخانه‌های خود است». 

کارشناسان نظامی صهیونیست توضیح دادند که چگونه حماس با بهره‌گیری از انبار بزرگ تسلیحات و شبکه تونل‌های وسیع خود خیابان‌های غزه را به یک «مارپیچ مرگبار» برای ارتش اشغالگر تبدیل کرده است.

یاکوف آمیدور، ژنرال بازنشسته صهیونیست و مشاور امنیت داخلی سابق در خصوص شناخت خوب نیروهای مقاومت از منطقه و همچنین شبکه پیچیده تونل‌ها که همواره یک چالش بزرگ برای ارتش اشغالگر بوده، می‌گوید: «ارتش هنوز راه حل خوبی برای تونل‌ها پیدا نکرده است». 

رویترز می‌گوید رزمندگان حماس سلاح‌های متنوعی در اختیار دارند؛ از پهپادهایی که نارنجک پرتاب می‌کنند گرفته تا سلاح‌های ضد تانک. ایال پینکو، یکی از مقامات ارشد سابق سرویس‌های اطلاعاتی رژیم صهیونیستی در همین راستا به تقویت نیرو‌های مقاومت طی سال‌های اخیر اشاره کرد و گفت: «حماس از سال ۲۰۱۴ گام‌های بزرگی برای تقویت نیرو‌های خود برداشته است». او در ادامه گفت حماس برخی تسلیحات پیشرفته مثل موشک‌های ضدتانک «کورنت» روسیه را وارد کرده و در ساخت سلاح‌های دیگری مثل نارنجک‌های راکتی RPG-۷ تسلط یافته است. این مقام سابق صهیونیست همچنین از افزایش ذخیره مهمات حماس خبر داد.

در هفته‌های اخیر بسیاری از مقامات صهیونیست و همچنین آمریکایی از ادامه‌دار شدن جنگ خبر داده‌اند که طبیعتا هزینه‌ها را برای ارتش رژیم صهیونیستی بالا خواهد برد.اوفیر فالک، مشاور سیاست خارجی نتانیاهو در این خصوص می‌گوید: «از روز اول این [جنگ] یک چالش بوده است. ما می‌دانیم که احتمالاً برای تکمیل این ماموریت باید هزینه بیشتری بپردازیم.»

جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی در کاخ سفید، دیشب در اظهاراتی از احتمال تداوم حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه در چند ماه آینده خبر داد. روزنامه یدیعوت آحارانوت در یک یادداشت تحلیلی نوشته جنگ غزه دست کم دو ماه به درازا خواهد کشید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۵ ۲۶ آذر ۱۴۰۲
خیابان های غزه راپرازاجسادخوک هاکنید.
آخرین اخبار