جمع آوری ۲ هزار تن برگ پاییزی در اصفهان

رئیس اداره فنی سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: ۲ هزار تن برگ پاییزی در اصفهان جمع‌آوری شد.

رئیس اداره فنی سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان با بیان اینکه این سازمان از سال ۹۸ با جمع‌آوری برگ‌های پاییزی، علاوه بر جلوگیری از دور ریختن یا سوزاندن برگ‌ها، آن‌ها را به خاک‌برگ تبدیل کرده گفت: برگ‌های پاییزی درختان این کلان‌شهر در پنج سیلو برای استفاده بهینه جمع‌آوری می‌شود.


امیر رضایی افزود: در حال حاضر حدود ۲ هزار تن برگ‌های پاییزی جمع‌آوری شده و ارزش هر کیلو از این خاک‌برگ‌ها حداقل دو هزار تومان است.


او با بیان اینکه خزان اصفهان از اواخر مهر آغاز و امسال اواخر آذر اوج خزان پاییزی است گفت: برگ‌های خزان پاییزی با همکاری واحد‌های مختلف معاونت خدمات شهری از سطح مناطق پانزده‌گانه جمع‌آوری و برای تبدیل به خاک برگ به پنج مرکز سیلوی خاک‌برگ که از قبل تعیین شده، منتقل، فرآوری و تبدیل به خاک‌برگ می‌شود.


رضایی با بیان اینکه برگ‌ها در سه مرکز اصلی و دو مرکز فرعی جمع‌آوری می‌شود، گفت: این مراکز شامل سیلوی مرکز تولید جروکان واقع در خیابان نبوی‌منش، سیلوی ناژوان، سیلوی پارک جنگلی شرق، سیلوی باغ فدک و سیلوی مرکز تحقیقاتی گل گیاه محمودآباد است.


رئیس اداره فنی سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان با اشاره به فرآوری برگ‌ها طبق دستورالعمل‌های فنی گفت: چرخه تولید خاک‌برگ حدود شش ماه تا یک سال طول می‌کشد و در سه بخش مورد مصرف قرار می‌گیرد؛ بخشی از این خاک‌برگ تولیدی در بخش بسترسازی و برای اصلاح خاک باغچه‌های سطح شهر همچون باغچه‌های باغ گل‌ها، بخش دیگر در مراکز تولید گل‌و گیاه شهرداری و بخشی دیگر در بسترسازی فلاور باکس‌های (جعبه‌های گل) در سطح شهر مورد استفاده قرار می‌گیرد.


رضایی افزود: سال گذشته تعداد ۱۱۰۰ دستگاه پرس برگ جمع‌آوری شد و پیش‌بینی این سازمان برای سال جاری نیز همین میزان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار