واشنگتن پست ادعا‌های رژیم صهیونیستی در مورد ماهیت نظامی بیمارستان الشفاء را رد کرد

روزنامه واشنگتن پست در گزارشی تحقیقی اعلام کرد هیچ یک از ۵ ساختمان بیمارستان الشفاء به تونل‌های حماس متصل نیست.

روزنامه واشنگتن پست در یک گزارش تحقیقی ادعای نظامی بودن بیمارستان «الشفاء» غزه که توسط رژیم صهیونیستی مطرح شد را بررسی کرده و صراحتا اعلام کرد ساختمان‌های این مرکز درمانی به تونل‌های نظامی نیرو‌های مقاومت متصل نیست.

به گزارش واشنگتن پست، تل‌آویو هفته‌ها قبل از اینکه نیرو‌های خود را مستقیما به بیمارستان الشفاء اعزام کند، شروع به پرونده‌سازی در خصوص نظامی بودن این مرکز درمانی کرد.

دانیل هاگاری، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی ۲۷ اکتبر مدعی شد ۵ ساختمان بیمارستان الشفاء به طور مستقیم در فعالیت‌های حماس نقش دارند و بالای تونل‌های زیرزمینی این گروه مقاومت ساخته شده‌اند. هاگاری همچنین مدعی شد که می‌توان از داخل بخش‌های بیمارستان به این تونل‌ها دسترسی داشت.

وی در آخر گفت «شواهد ملموسی» از این ادعا‌ها دارد. اندکی بعد و در ۱۵ نوامبر، ارتش اشغالگر به بیمارستان حمله کرد و مجموعه‌ای از فیلم‌ها و عکس‌ها را منتشر کرد تا ادعا‌های خود را ثابت کند.

نتایج تحقیقات

واشنگتن پست می‌گوید حتی شواهد ارائه شده توسط اسرائیل نشان نمی‌دهد که حماس از بیمارستان به عنوان مرکز فرماندهی استفاده کرده است. گزارش تحقیقی واشنگتن پست همچنین نشان می‌دهد هیچ یک از ۵ ساختمان بیمارستان به شبکه تونل‌های حماس متصل نیست. همچنین هیچ مدرکی مبنی بر امکان دسترسی به تونل‌ها از داخل بخش‌های بیمارستان وجود ندارد.

در همین حال، علیرغم درخواست رسانه‌ها، سازمان‌های اطلاعاتی رژیم و همچنین آمریکا از ارائه شواهد خود مبنی بر استفاده نظامی از بیمارستان الشفاء سر باز می‌زنند.

حمله نظامی به یک بیمارستان اتفاقی است که در دهه‌های اخیر سابقه نداشته است. این حمله سبب شد کار عادی بیمارستان مختل شود. با تشدید درگیری‌ها، سوخت مورد نیاز بیمارستان تمام شد و نیرو‌های امدادی توانایی وارد کردن آذوقه به بیمارستان را نداشتند. سازمان ملل می‌گوید حداقل ۴۰ بیمار از جمله نوزادان نارس در روز‌های منتهی به حمله و عواقب آن، جان خود را از دست دادند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار