رشد مراجعین با مشکلات قلبی و تنفسی به مراکز درمانی استان مرکزی

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی استان مرکزی از رشد مراجعین با مشکلات قلبی و تنفسی به مراکز درمانی استان خبر داد.

ایران‌نژاد رئیس اورژانس پیش بیمارستانی استان مرکزی با اشاره به رشد مراجعین با مشکلات قلبی و تنفسی به مراکز درمانی استان گفت: تعداد بیماران قلبی مراجعه کننده به اورژانس مراکز درمانی در نیمه دوم آذرماه امسال نسبت به مدت مشابه ماه قبل۵.۶ درصد رشد داشته است.

وی تصریح کرد: همچنین تعداد بیماران تنفسی غیرعفونی مراجعه کننده به اورژانس مراکز درمانی در نیمه دوم آذرماه نسبت به مدت مشابه ماه قبل ۱۵.۱ درصد افزایش داشته است.

کاهش ۴.۷ درصدی تعداد کل مراجعین اورژانس مراکز درمانی

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی استان مرکزی با اشاره به کاهش ۴.۷ درصدی تعداد کل مراجعین اورژانس مراکز درمانی در سال جاری بیان کرد: با وجود کاهش  ۴.۷ درصدی  مراجعین به اورژانس مراکز درمانی، اما تعداد بیماران قلبی ۵.۶ درصد و تنفسی ۱۵.۱ درصدافزایش داشته است.

رشد ماموریت‌های اورژانس

ایران نژاد گفت: در حوزه ماموریت‌های اورژانس ۱۱۵ نیز در مقایسه نیمه دوم آذرماه با نیمه دوم آبانماه امسال تعداد ماموریت‌های قلبی پایگاه‌های اورژانس ۱۱۵ استان مرکزی ۳ درصد افزایش و تعداد ماموریت‌های تنفسی ۶درصدافزایش داشته است.

وی با بیان اینکه همواره در روز‌های آلوده اورژانس سیار در مرکز شهر اراک مستقر است و به مراجعه‌کنندگان خدمات لازم را ارائه می‌دهد، تصریح کرد: وضعیت آلودگی در فصل سرما به گونه‌ای است که به شهروندان توصیه می‌کنیم در روز‌های آلوده از انجام فعالیت‌های فیزیکی شدید و ورزشی در هوای آزاد پرهیز کرده و از مایعات فراوان مخصوصاً شیر بیشتر مصرف کنند و از میوه‌های تازه و سبزیجات بیشتر بهره ببرند.

ماسک بزنید

وی با بیان اینکه تردد در روز‌های آلوده برای سالمندان، کودکان، مادران باردار، افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای و جانبازان به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود، اظهار کرد: زدن ماسک و استفاده از حمام به عوامل پلیس راهور و هموطنانی که در مناطق آلوده شهر و به مدت طولانی حضور  دارند، توصیه می‌شود.

برچسب ها: آلودگی هوا ، اورژانس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۳ ۰۳ دی ۱۴۰۲
صادرات گاز به عراق را متوقف کنید تا مجبور نباشید مازوت بسوزانید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۲ ۰۳ دی ۱۴۰۲
چرا دولت بفکر مردم وبیماران قلبی نیست کسیکه مشکل تنفسی داره ماسک ماسک زدن هیچ کمکی به او نمی کنه بدتر نفس کشیدن برایش سخت میشود