۹۸/۵ درصد خراسان جنوبی زیر پوشش شبکه‌های دیجیتال

پوشش شبکه‌های دیجیتال در خراسان جنوبی هم اکنون ۹۸/۵ است که برای تکمیل سایر نقاط، فرمانداری‌ها باید در تأمین زیرساخت‌ها همکاری کنند.

موسوی نژاد معاون فنی صدا و سیمای مرکز خراسان جنوبی در برنامه پرسمان صدا و سیمای استان گفت: در زمینه پوشش شبکه‌های دیجیتال، در یک سال گذشته ۶۰ ایستگاه دیجیتال در نقاط مختلف استان نصب کردیم و هم اکنون پوشش دیجیتال در استان بیش از ۹۸.۵ درصد است که وسعت و پراکنده بودن جمعیت استان کار دیجیتال سازی را کمی سخت و زمان بر می‌کند.
او افزود: تأمین زیرساخت‌های ایستگاه‌های دیجیتال بر عهده استان و نیازمند همکاری فرمانداری‌ها است و در صورت تأمین، فرستنده‌های دیجیتال را در مناطق فاقد پوشش دیجیتال نصب می‌کنیم.

موسوی نژاد بیان کرد: هم اکنون۳۵۰ ایستگاه تلویزیونی در استان داریم که تاکنون ۲۷۰ ایستگاه دیجیتال شده‌اند و علاوه بر آن با درخواستی که در اردیبهشت امسال از فرمانداری‌ها مبنی بر شناسایی مناطق فاقد پوشش داشتیم، ۱۲۰ نقطه آنالوگ و فاقد پوشش در استان شناسایی شد که بیشتر شامل مناطق دور افتاده و مرزی هستند.

معاون فنی صدا و سیمای مرکز خراسان جنوبی عنوان کرد: زیرساخت هر شبکه حدود ۱۵۰ میلیون تومان هزینه دارد که بسته به آن نقاط ممکن است این هزینه بیشتر هم باشد و هر فرستنده دیجیتال حدود ۳۰۰ تا ۳۵۰ میلیون تومان هزینه دارد که صدا و سیما تجهیزات ایستگاه دیجیتال را تأمین می‌کنند.

HD سازی شبکه‌های سراسری در استان

معاون فنی صدا و سیمای مرکز خراسان جنوبی گفت: در زمینه HD سازی شبکه‌ها و افزایش کیفیت تصاویر، شبکه‌های سراسری در بیرجند، خوسف و سربیشه HD هستند و کیفیت بالا را دارند.

موسوی نژاد افزود: شبکه‌های سراسری ۴ شهرستان دیگر در استان نیز ظرف دو هفته آینده HD سازی می‌شود و این امکان تا نیمه اول سال آینده برای باقی شهرستان‌ها صورت می‌گیرد.

او بیان کرد: در مورد HD سازی شبکه خاوران نیز ۸۰ درصد کار انجام شده و تجهیزات خریداری شده است که با توجه به اینکه ترافیک کار‌ها زیاد است در حال کار و پیگیری برای نصب تجهیزات هستیم تا هم استانی‌ها شبکه استانی را نیز به صورت HD دریافت کنند.

معاون فنی صدا و سیمای مرکز خراسان جنوبی ادامه داد: دریافت تصاویر HD در شهرستان‌هایی که این امکان را دارد نیازمند قابلیت خاصی نیست و تلویزیون‌هایی که دیجیتال را دریافت می‌کنند می‌توانند این تصاویر را با کیفیت بالا دریافت کنند.

شبکه خاوران توانمند در نگهداری وتعمیر تجهیزات فنی ومهندسی

معاون فنی صدا و سیمای مرکز خراسان جنوبی گفت: به همت مهندسان وتکنیسیین‌های شبکه خاوران، هم اکنون دانش تعمیر تجهیزات فنی صوت و تصویر و فرستنده‌های رادیویی و تلویزیونی فراهم شده است.

موسوی نژاد افزود: بومی سازی تجهیزات و خودکفایی در تأمین آن‌ها از اولویت‌های صدا و سیما است که در این زمینه مهندسان توانمند شبکه خاوران توانسته اند گام‌های خوبی بردارند و با پیاده سازی طرح‌های ابتکاری وخلاقانه می‌توانیم روی پای خود می‌ایستیم.

او با اشاره به درخشش صدا و سیمای خراسان جنوبی در بیستمین اجلاس فناوری رسانه افزود: در این اجلاسیه دو تندیس مدیرکل برتر صدا و سیمای استان‌ها و معاون فنی برتر و همچنین ۹ لوح سپاس به شبکه خاوران تعلق گرفت.

معاون فنی صدا و سیمای مرکز خراسان جنوبی بیان کرد: در این اجلاسیه صدا و سیمای مرکز خراسان جنوبی در بین مراکز استان‌ها بیشترین جوایز را از آن خود کرد که این افتخارات حاصل ابتکارات وخلاقیت مهندسان فنی در نگهداری و بومی سازی تجهیزات است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.