رئیس پیشین شین بت:

اسراییل باید اسرای فلسطینی را در قبال اسرای در بند حماس آزاد کند

رئیس پیشین آژانس اطلاعات داخلی رژیم صهیونیستی خواستار تبادل اسرا میان تل آویو و جنبش حماس شد.

تمامی کارشناسان و احزاب سیاسی در سرزمین‌های اشغالی با همه اختلافاتی که دارند بر این موضوع مشترک هستند که حمله هفتم اکتبر حماس باعث پایان عمر سیاسی بنیامین نتانیاهو در سکانداری نخست وزیری رژیم صهیونیستی شد. با این حال، نتانیاهو به خوبی می‌داند تا زمانی که جنگ غزه ادامه دارد خبری از تغییر وی نخواهد بود. از این رو، گزینه نظامی جایگزین مذاکره برای آزادی اسرای صهیونیست در بند حماس شده است. 

به گزارش الجزیره، آمی آیالون، رئیس پیشین آژانس اطلاعات داخلی اسراییل موسوم به شین بت امروز (چهارشنبه) خواستار مذاکره با حماس برای تبادل اسرا میان دو طرف و آزادی فلسطینیان در بند رژیم صهیونیستی در برابر آزادی اسرای صهیونیست در بند نیرو‌های مقاومت فلسطین شد. 

نشریه هاآرتص اعلام کرد: آیالون بر این باور است مروان برغوتی، یکی از رهبران جنبش فتح که بیش از ۲۰ سال است در زندان به سر می‌برد تنها کسی است که می‌تواند پس از پایان جنگ غزه، فلسطینیان را رهبری کند. 

هم اکنون نزدیک به ۷ هزار فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی به سر می‌برند که ۲۰۰ تن از آن‌ها کودک و ۶۲ نفر آن‌ها زن هستند. 

جنبش فتح که تشکیلات خودگردان فلسطین در کرانه باختری را اداره می‌کند اسراییل را به رسمیت شناخته و به دنبال مذاکره جهت تشکیل کشور مستقل فلسطین است، موضوعی که هیچ گاه به واقعیت نزدیک نشده است. دو جریان جنبش حماس و جهاد اسلامی فلسطین نیز که در غزه حضور دارند اسراییل را به رسمیت نشناخته و بر بازگشت تمامی آوارگان فلسطینی به سرزمین مادری تاکید دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار