جشنواره ملی شیخ بهایی میزبان دومین دوره جایزه مدیریت شهری

دبیر هجدهمین دوره جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ بهایی گفت: جشنواره ملی شیخ بهایی میزبان دومین دوره جایزه مدیریت شهری است.

 دبیر هجدهمین دوره جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ بهایی گفت: دومین دوره «اعطای جایزه مدیریت شهری» با مشارکت شهرداران برخی از کلانشهر‌های کشور در این جشنواره برگزار می‌شود.

سعید آجلی افزود: دوره نخست اعطای جایزه مدیریت شهری در هفدهمین جشنواره شیخ بهایی  با حمایت شهرداری اصفهان برگزار شد و تلاش می‌شود در دوره بعد، مشارکت شهرداری‌های چهار کلانشهر جذب شود.

او با اشاره به اینکه اعطای جایزه مدیریت شهری یکی از بخش‌های جانبی جشنواره ملی شیخ بهایی است، اظهار کرد: چهار طرح فناور امسال در این بخش برگزیده شد که تاکنون قرارداد سرمایه‌گذاری برای ۲ طرح منعقد شده است.

آجلی، هدف از برگزاری رویداد اعطای جایزه مدیریت شهری را حل چالش‌های کلانشهر‌ها با استفاده از ایده‌های نو و خلاقانه و تبدیل دانش به فناوری دانست و گفت: مباحثی مانند «ساختمان سبز» و «مدیریت انرژی مبتنی بر هوشمندسازی» در بخش مدیریت شهری هجدهمین جشنواره شیخ بهایی مورد تاکید است.


دبیر جشنواره ملی شیخ بهایی خاطرنشان کرد: «چالش آب» نیز از موضوع‌هایی است که تلاش می‌شود بعنوان یکی از بخش‌های جانبی هجدهمین دوره جشنواره و با مشارکت دستگاه‌های اجرایی مرتبط برگزار شود.

آجلی با بیان‌اینکه ۲ بخش اصلی و مسابقه‌ای جشنواره شیخ بهایی شامل «طراحان کسب و کار» و «فن‌آفرینی» است، افزود: جوایز این بخش‌ها که نسبت به دوره قبل تا ۵۰ درصد افزایش یافته است توسط شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، معاونت علمی و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری و سایر حامیان مالی تامین می‌شود.

دبیر جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ بهایی، حمایت مالی از طرح‌های مُنتخب و جذب سرمایه برای تجاری‌سازی آن‌ها را یکی از اهداف برگزاری این رویداد دانست.

جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ بهایی بعنوان نخستین رویداد فناوری و فن‌آفرینانه کشور توسط شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار می‌شود.

هفدهمین دوره این جشنواره اردیبهشت سالجاری در اصفهان برگزار شد.

مهلت ثبت‌نام در هجدهمین دوره این جشنواره تا ۱۵ بهمن امسال است.

هجدهمین دوره جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ بهایی ۲۶ و ۲۷ اردیبهشت سال ۱۴۰۳ در اصفهان برگزار خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.