‏ لایحه بودجه ۱۴۰۳ شهرداری سیرجان تقدیم شورای شهر شد

نشست فوق‌العاده شورای شهر سیرجان با حضور اعضای شورای شهر، شهردار و معاونین شهرداری برگزار شد.

نشست فوق‌العاده شورای شهر سیرجان با حضور اعضای شورای شهر، شهردار و معاونین شهرداری، مدیر آبفا سیرجان، مدیرعامل شرکت کاریز و جمعی از اهالی رسانه با موضوع تقدیم لایحه بودجه ۱۴۰۳ توسط شهردار سیرجان به شورا و نیز موضوع روند فعالیت‌های شرکت کاریز (مجری طرح فاضلاب شهری) در محل سالن اجتماعات شهرداری سیرجان برگزار شد.

حسن خدامی پور رئیس شورای اسلامی شهر سیرجان در این نشست با طرح چند سوال با موضوع تحقق بودجه ۱۴۰۲، اعداد و ارقام و درصد بودجه ۱۴۰۳، ملاک و معیار و ویژگی‌های بودجه ۱۴۰۳ و پروژه‌های شاخص بودجه ۱۴۰۳ از شهردار سیرجان خواستار توضیحاتی شد.

علی اکبر کریمی پور شهردار سیرجان در پاسخ به سوالات رئیس شورای شهر و اقدامات مجموعه مدیریت شهری در راستای تدوین و تنظیم بودجه سال آتی گفت: بنابر پیش بینی ها، بودجه ۱۴۰۲ شهرداری نیز همانند بودجه سال گذشته تحقق خواهد یافت و بودجه ۱۴۰۳ در نشست‌های تخصصی مختلف و متعدد در سازمان‌ها و با حضور نمایندگان شورا پس از بررسی و نظرات کارشناسی، به شهرداری ارایه و پس از جمع‌بندی نهایی، جهت تصویب تقدیم شورا شد.

وی تصریح کرد: با توجه به برگزاری جلسات و نشست‌های متعدد بر اساس نیازسنجی شهر و مردم و نیز بررسی و دریافت نظرات کارشناسان، بودجه سال ۱۴۰۳ نسبت به سالجاری نزدیک به ۵۰ درصد افزایش داشته و مبلغ ۲۹۰۹ میلیارد تومان تعیین شده است که ۶۲ درصد عمرانی و ۳۸ درصد جاری خواهد بود.

شهردار سیرجان تصریح کرد: بودجه‌بندی بر اساس درخواست مردمی در سامانه ۱۳۷، آسفالت، ارتقای وضعیت تفرجگاهی، فضای سبز، توسعه فضا‌های ورزشی، راه‌اندازی روز بازارها، تکمیل گذرها، رفع معضل ترافیک (بلوار شاهد و بلوار قائم) و در مجموع کلیات موضوع توسعه و زیرساختی، خدمات شهری و پسماند است.

همچنین در ادامه این نشست رئیس شورای شهر سیرجان با انتقاد از روند حفاری معابر توسط شرکت کاریز (مجری طرح فاضلاب شهری) گفت: متاسفانه علیرغم تاکید و مذاکرات قبلی، اطلاع رسانی پیش از حفاری معابر در رابطه با تعیین و نصب تابلوی مسیر جایگزین توسط شرکت کاریز انجام نمی‌شود و این مسئله باعث سردرگمی و مشکلاتی برای شهروندان در تردد آن‌ها شده که شرکت کاریز باید قبل از حفاری خیابان‌ها و معابر سطح شهر به مردم اطلاع رسانی کند. 

وی افزود: متاسفانه فرونشست زمین طی سال‌های آینده مشکلاتی را برای شهر ایجاد می‌کند که باید با نظر کارشناسی برای آینده سیرجان و فضای سبز شهری برنامه‌ریزی شود.

در این نشست اعضای شورای شهر سیرجان ضمن بررسی و تبادل نظر در خصوص موضوعات مربوط به بودجه، آب و فاضلاب و حفاری معابر، کار بررسی بودجه پیشنهادی سال ۱۴۰۳ شهرداری را در دستور کار قرار دادند.

گفتنی است در این جلسه مجید میرشاهی مدیر آبفا سیرجان و محسن امانی مدیرعامل شرکت کاریز هر یک به ارایه توضیحاتی در خصوص فعالیت‌های حوزه کاری خود پرداختند.

برچسب ها: شهرداری ، بودجه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار