تعطیل شدن اقتصاد در شمال اراضی اشغالی از ۷ اکتبر

رسانه‌های صهیونیستی اعلام کردند از زمان تشدید تنش با حزب‌الله بسیاری از فعالیت‌های اقتصادی در شمال اراضی اشغالی تعطیل شده‌اند.

کانال صهیونیستی کان تایید کرد که هزاران واحد تجاری در شهرک‌های شمالی این رژیم اشغالگر از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ به دلیل تداوم رویارویی و تشدید تنش بین حزب‌الله و ارتش اشغالگر صهیونیستی بسته و متوقف شده‌اند.

براساس گزارش المیادین،  افیر سوفر، وزیر مهاجرت و جذب در رژیم صهیونیستی اعلام کرد که باز کردن یک جبهه شمالی در اوایل جنگ اشتباه بود و این رژیم باید تلاش کند تا به یک نتیجه سیاسی برسد.

در همین راستا روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت پنجشنبه گذشته در مورد خسارات کشاورزی متحمل شده توسط رژیم اشغالگر در اراضی اشغالی در ادامه جنگ در جبهه شمالی صحبت کرد. این روزنامه با بیان اینکه ترس از آتش حزب‌الله خسارت مالی مضاعف وارد می‌کند، بیان کرد که خسارت اشغالگران در شهرک‌های شمالی ۵۰۰ میلیون شیکل (بیش از ۱۳۱ میلیون دلار) برآورد شده است و در حال حاضر قادر به کار نیستند.

میر شیتریت،  در همین زمینه، وزیر سابق رژیم اشغالگر صهیونیستی گفت که اگر جنگی با لبنان رخ دهد، موشک‌های حزب‌الله نه تنها به کریات شمونه می‌رسند، بلکه به تل‌آویو، دیمونا و هر نقطه عمیقی در داخل اراضی اشغالی می‌رسند.

شیتریت در گفتگو با کانال اسرائیلی کان، با اذعان به اهمیت زرادخانه موشکی حزب‌الله، خاطرنشان کرد که حزب‌الله موشک‌های دوربرد و دقیق با سیستم جی‌پی‌اس در اختیار دارد و که این خطرناک‌ترین موضوع برای رژیم صهیونیستی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار