شب‌های خراسان رضوی سردتر می‌شود

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: بارش باران و برف در نواحی سردسیر این استان که با وزش باد همراه است، شبهای بسیار سردی را برای خراسان رضوی به ارمغان می‌آورد.

زهرا آهنگرزاده کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: بارش‌های باران طی ساعات آینده از نواحی غربی خراسان رضوی آغاز می‌شود که انتظار می‌رود ابتدا بارش‌ها به شکل رگبار باران با احتمال آبگرفتگی و سیلاب در مناطق غربی استان رخ دهد.

او افزود: بارش‌ها تا عصر شنبه در استان به صورت باران و اغلب بارش برف در اکثر مناطق و نواحی سردسیر و کوهستانی خراسان رضوی ادامه خواهد داشت که طی این مدت کاهش دید به دلیل تشکیل مه در استان، لغزندگی معابر و محور‌ها پیش بینی می‌شود.

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی ادامه داد: وزش باد شدید همراه با احتمال بروز خسارت برای عصر امروز، امشب و فردا (شنبه) در استان خراسان رضوی پیش بینی شده است.

آهنگرزاده با اشاره به اینکه بیشترین شدت بارش‌ها از امروز تا فردا صبح در خراسان رضوی رخ می‌دهد، بیان کرد: شدت بارش‌ها از فردا عصر کاسته می‌شود و روند کاهش دما تا روز یکشنبه صبح در استان ادامه دارد.

او تصریح کرد: انتظار داریم در مناطق سردسیر و کوهستانی حداقل دمای شبانه برای شنبه شب به ۱۰ درجه زیر صفر و در مشهد به ۶ درجه زیر صفر برسد، به این ترتیب خراسان رضوی شنبه، شب بسیار سردی را تجربه خواهد کرد.

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی تاکید کرد: دمای هوای مشهد برای امروز (جمعه) و فردا سه درجه سلسیوس و برای امشب به ۲ درجه زیر صفر خواهد رسید.

آهنگرزاده اظهار کرد: در بین ایستگاه‌هایی که اطلاعات آن‌ها دریافت شده، شهرستان باخرز با ۶ درجه زیر صفر سردترین و داورزن با ۱۱ درجه سلسیوس گرمترین نقطه استان طی ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

او افزود: طی این مدت بیشترین سرعت وزش باد در شهرستان سبزوار با سرعت ۴۳ کیلومتر بر ساعت ثبت شده است.

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی ادامه داد: دمای مشهد در شبانه روز گذشته بین ۲ درجه زیر صفر و ۶ درجه سلسیوس در نوسان بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار