دادستان زرند:

حمایت از فرزندان زندانیان با همکاری خیران امکان پذیر است

یعقوبی گفت: اطفال مددجویان زندانی زرند، تحت حمایت انجمن حمایت از زندانیان قرار می‌گیرند.

رضا یعقوبی گفت: با محوریت انجمن حمایت از زندانیان با هدف اجرای قانون حمایت از کودکان و نوجوانان بی سرپرست و بدسرپرست به منظور صیانت از حقوق، کرامت، مصالح و سلامت روانی و اجتماعی کودکانی که والدین آن ها در زندان به سر می برند، برنامه ویژه حمایتی با همکاری خیران در حال برنامه ریزی است.

وی افزود: در صورت نبود حمایت‌های مختلف از این کودکان، آنان ناخواسته در معرض آسیب‌های متعدد، از جمله: ترک تحصیل، گرایش به رفتارهای پرخطر و بزهکاری قرار خواهند گرفت.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان زرند با بیان اینکه یکی از وظایف دادستان، حمایت از کودکان در معرض آسیب است، گفت: در دادسرای شهرستان، تلاش می شود با مواجهه فعال و پیشگیرانه، ضمن تمرکز بر شناسایی و کاهش عوامل موثر بر نقض حقوق اطفال و نوجوانان، فعالیت ها و تدابیر لازم در این حوزه ارتقا یابد.

وی ادامه داد: امیدواریم ظرفیت‌های حمایتی از اطفال و نوجوانان بدسرپرست و بی سرپرست بیش از پیش عملیاتی شود، که بدین منظور توجه به وضعیت اطفال، در مواقعی که پدر یا مادرشان به علت بزه در بازداشت یا زندان هستند، حائز اهمیت بسیار است. 

رییس هیئت مدیره انجمن حمایت از زندانیان زرند با تاکید بر اینکه نباید موضوع حمایت از خانواده زندانیان را تنها به مباحث اقتصادی معطوف کرد، تصریح کرد: خانواده فرد زندانی با انواع نیازها و آسیب‌های اجتماعی مواجه می باشد به همین دلیل رویکرد انجمن حمایت از زندانیان زرند آن است که با حمایتی جامع از خانواده زندانیان با کمک خیران، به صورت موردی از این خانواده‌ها پشتیبانی به عمل آید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار