طالبی: فراتر از انتظار تیم ژاپن را زمین گیر کردیم/ باید با تمرکز و اراده آهنین برابر قطر بازی کنیم

بازیکن سابق فوتبال گفت: واقعا بازی تیم ملی فوتبال برابر تیم ژاپن استثنایی بود و فراتر از انتظار حریف را زمین گیر کردیم.

فرشید طالبی بازیکن سابق فوتبال درباره برد تیم ملی فوتبال ایران برابر تیم ملی ژاپن و صعود به مرحله نیمه نهایی  جام ملت‌های آسیا اظهار کرد: به نظرم بازی شرایط متفاوتی داشت و اکنون همه دارند مثبت گرایی می‌کنند و واقعا فوق العاده است. ما ۲ نیمه متفاوتی داشتیم و خدا را شکر که ما نیمه مربیان، اثر گذار و مهم بازی را به نفع خود تمام کردیم. غیرت، فعل خواستن، اصالت و همت را در این بازی دیدیم و بازیکنان هم گفتند که هدفشان شاد کردن مردم است.

زیباترین بازی تیم ملی فوتبال را شاهد بودیم 

او افزود: اگر بخواهم از لحاظ فنی درباره بازی بگویم تیم ژاپن در نیمه اول بازی سعی می‌کرد با کار‌های ترکیبی به ما فشار بیاورد، چون قدرت ژاپن بیشتر در نیمه دوم زمین و خط حمله‌اش است و توانست شکافی ایجاد کند و از آن روزنه‌ها و کانال‌ها بین مدافعان و هافبک‌های ما رد بشود و گل بزند. اما در نیمه دوم با چهره متفاوت از تیم ملی فوتبال مواجه شدیم و انگار بازیکنان زیر و رو شده بودند و به جرات می‌توانم بگویم زیباترین بازی تیم ملی را شاهد بودیم.

ژاپن در نیمه دوم هیچ حرفی برای گفتن نداشت 

طالبی گفت: ژاپنی که در ادوار گذشته خیلی اذیتمان کرد و حتی حذفمان کرده بود، در مقابل تیم ما در نیمه دوم هیچ حرفی برای گفتن نداشت و حتی نتوانست  ۴ موقعیت را ایجاد کند. ما توانستیم از قابلیت‌های فوتبالی خود استفاده کنیم و برتری خود را از لحاظ قدرت و فیزیکی نشان بدهیم. در کل تاریخ، تیم ملی ما در بازی رو به هوا تبحر دارد، اما  توپ‌های رو به هوای ما در این بازی هدف دار بود و گردش توپ توسط هافبک‌های ما انجام شد و ارسال‌های هدفدار، کار شده و تمرین شده را اجرا کردیم.

بازی تیم ملی برابر ژاپن استثنایی بود 

بازیکن سابق فوتبال تصریح کرد: در حالی که تمرکز تیم مقابل بر روی ضربات بلند بود، اما ما هم توانستیم از کانال‌ها، روزنه‌هایی پیدا کنیم و از عمق که تبحر داریم استفاده مکرر کنیم و این نشان می‌دهد که ما بازیکنانی داریم که با هر تاکنیکی می‌توانیم چه از لحاظ زمینی، چه از لحاظ بازی تو در تو و سانتر از جناحین فشار بیاوریم. واقعا استثنایی بود و فراتر از انتظار ژاپن را زمین گیر کردیم.

اگر ۷۰ درصد همین فوتبال را برابر قطر ارائه بدهیم برنده می‌شویم 

او بیان کرد: ما باید همیشه تیم‌های مقابل را به این شدت بزرگ ببینیم و شک ندارم که اگر بازی با سوریه تکرار شود کمتر از ۳ گل به این تیم نمی‌زنیم، اما ما ناخواسته یک جا‌هایی تیم مقابل را دستکم می‌گیریم همانطور که ما به امارات ۵ گل زدیم، اما ۳ گلمان آفساید بود. ما عیاری داریم که باید از این عیار خوب استفاده کنیم. به نظرم هر کدام از تیم‌های قطر یا امارات جلوی ما قرار بگیرند اگر ۷۰ درصد همین فوتبال را جلوی این تیم‌ها ارائه بدهیم شک نکنید به راحتی برنده می‌شویم.

نیمه دوم  بازی با ژاپن می تواند معجزاتی در ادامه جام ملت‌های آسیا رقم بزند 

طالبی گفت: همین نیمه دوم بازی با ژاپن می‌تواند معجزاتی برای ما در ادامه مسابقات جام ملت‌های آسیا و تاریخ فوتبال  ایران رقم بزند. بازیکنان بی نظیر بودند و یک برد تاریخی ساختند. به نظرم واژه حماسه خیلی قشنگ است در برابر اتفاق زیبایی که بازیکنان مقابل تیمی فوق العاده با سطح بالای ژاپن خلق کردند.

نام بردن از اسم فینال وزنه روحی شدید بر روی بازیکنان وارد می‌کند 

بازیکن سابق فوتبال درباره اینکه تیم ملی فوتبال می‌تواند قهرمان جام ملت‌های آسیا شود، گفت: اکنون فقط به بازی پیش روی تیم ملی فوتبال در نیمه نهایی فکر کنیم. نام بردن از اسم فینال هم ناخواسته  یک وزنه روحی شدید بر روی بازیکنان تیم ملی وارد می‌کند. تاکنون بازیکنان ما بی نظیر بودند و در نیمه دوم بازی با ژاپن فوق العاده بازی کردند و تمرکزشان روی بازی با قطر باشد و اگر ۷۰ درصد خودشان هم باشند می‌توانیم بازی را پیروز شویم. اینکه ما در فینال به چه تیمی می‌خوریم  آن برای بعد است و اکنون باید مرحله نیمه نهایی را با تمرکز، باهوش و اراده آهنین بازی کنیم و پله پله جلو برویم تا بعد از ۵ دهه بتوانیم قهرمان جام ملت‌های آسیا شویم.

وقتی نام تیم ملی وسط می‌آید از لجبازی‌ها دست برداریم 

او افزود: من می‌خواهم با کسانی حرف بزنم که سنگ مربیانی را به سینه می‌زدند. بخشی از تیم‌هایی که به شدت برای ما در آسیا بت و بزرگ شده بودند، اما نگاه کنید با حداقل زمان و حدود ۳ ماه توانستیم ژاپن را زمین‌گیر کنیم. تورنمنت حساسی را کمتر از  یک سال با این کادر فنی هستیم و دیدیم که ما به چه صورت بالا آمدیم و در مقابل ابرقدرت آسیا ایستادگی کردیم. امیدوارم وقتی نام تیم ملی وسط می‌آید از این لجبازی‌ها دست برداریم. من حرفم با کسانی هست که منتظر بودند ما در این بازی به مشکل بخوریم و مربیان سابق بتوانند تیم ملی را بزنند. اما وقتی نام تیم ملی ایران می‌آید فقط یک هدف داریم و آن موفقیت  تیم ملی فوتبال است. لطفا در مورد فوتبال سلیقه‌ای فکر نکنید، چون فوتبالمان ضربه می‌خورد. تیمی که چند سال پیش توانست ۳ بر یک ما را شکست بدهد، اما این بار شکست خورد. به نظرم این ژاپن از تیم چند سال پیش بهتر بود. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار