انتخابات پاکستان تحت تدابیر شدید امنیتی آغاز شد

دوازدهمین دوره انتخابات مجالس ملی و ایالتی پاکستان صبح امروز (پنجشنبه) در بیش از ۹۰ هزار پایگاه اخذ رای و تحت شدیدترین تدابیر امنیتی آغاز شد.

دوازدهمین دوره انتخابات مجالس ملی و ایالتی پاکستان صبح امروز (پنجشنبه) با حضور اقشار مختلف مردم در بیش از ۹۰ هزار پایگاه اخذ رای در سراسر این کشور تحت شدیدترین تدابیر امنیتی آغاز شد.

 ۲۷۰ هزار نفر از نیرو‌های ارتش در کنار بیش از ۱۵۰ هزار نیروی پلیس، سپاه مرزی و یگان ضدتروریسم انتخابات امروز پاکستان را در شهر‌های سراسر این کشور از جمله در اسلام‌آباد تحت تدابیر شدید امنیتی خود قرار خواهند داد.

پاکستانی‌ها با هدف تعیین سرنوشت خود، انتخاب دولت جدید این کشور برای پنج سال آینده و امید نسبت به پایان یافتن معضل تروریسم، بحران‌های اقتصادی، تورم و انرژی به پایگاه‌های اخذ رای مراجعه کرده و رای خود را به صندوق می‌اندازند.

رای گیری امروز ساعت هشت صبح به وقت محلی در نقاط مختلف پاکستان با حضور گسترده مردم و ناظران داخلی و خارجی آغاز شد و اخذ رای تا ساعت ۱۷ عصر ادامه دارد.

بر اساس گزارش رسانه‌ھای محلی، هر حزب سیاسی که قرار است حاکمیت و قدرت را در پاکستان برای پنج سال آینده برعهده بگیرد با چالش قابل توجهی از سوی رقبای سیاسی روبرو است.

انتقال مسالمت آمیز قدرت از دولت موقت به دولت منتخب بعدی پس از پایان انتخابات و اعلام نهایی نتیجه آن صورت می‌گیرد، این تحول پس از اتمام دوره تصدی دولت پیشین پاکستان (دولت ائتلافی جنبش دمکراتیک پاکستان) انجام خواهد شد.

در انتخابات امسال پاکستان ۱۲۸ میلیون و ۵۸۵ هزار و ۷۶۰ نفر واجد شرایط رای دادن هستند که بیش از ۶۹ میلیون و ۲۶۳ هزار نفر از آن‌ها مرد و بیش از ۵۹ میلیون و ۳۲۲ هزار نفر نیز زن هستند.

شبکه‌های مختلف خبری پاکستان امروز با پخش برنامه‌های زنده از محل پایگاه‌های اخذ رای در شهر‌های مختلف این کشور از جمله شهر اسلام‌آباد شهروندان را برای شرکت گسترده‌تر در انتخابات و استفاده از حق رای خود ترغیب می‌کنند.

بنا بر این گزارش، امروز بسیاری از شخصیت‌های سیاسی پاکستان نیز رای خود را در کنار هواداران حزبی خود به صندوق‌های رای خواهند انداخت.

تشدید خشونت‌ها در سراسر پاکستان به ویژه تهدید‌های اخیر گروه‌های تروریستی، بر اجرای دقیق و فضای امن انتخابات سایه سنگینی افکنده است.

در جریان ۲ بمب‌گذاری روز گذشته در شهر‌های پَشین و قلعه سیف اله در ایالت بلوچستان ۲۹ نفر کشته و ده‌ها نفر دیگر نیز زخمی شدند.

رئیس کمیسیون انتخابات پاکستان روز گذشته، گفت: این کمیسیون مقدمات برگزاری انتخابات شفاف و عادلانه در تمام مناطق پاکستان را آماده کرده است.

منبع ایرنا

برچسب ها: انتخابات ، پاکستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۰۹:۱۱ ۱۹ بهمن ۱۴۰۲
خوبه!
توی عربستان و قطر هم باید همین وضع باشه
تا ما از تحریم و فشار های خارجی دور باشیم
جنگ رو به خارج از کشور ببریم
هزینه بالای یک میلیارد دلار نشه!
ولی پاکستان قسمت پشتون نشین باشه
عربستان قسمت سنتی نشین
قطر هم خوب میشه!
خودشون میان برجام امضا می کنند!
آخرین اخبار