حفظ حریم خصوصی یک ضرورت در تحول دیجیتال است

رئیس مرکز ملی فضای مجازی گفت: هرچقدر که کاربرد‌های متنوع فضای مجازی توسعه و گسترش یابد موضوع حفظ حریم خصوصی مردم اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

محمد مهدی آقامیری، رئیس مرکز ملی فضای مجازی کشور درآئین رونمایی و بهره‌برداری از سامانه احراز هویت دیجیتال ایرانیان (هدا)، طرح ثبت ولادت و صدور هوشمند شناسنامه نوزاد و طرح متمرکزسازی چاپ و صدور شناسنامه اظهار کرد: هر چقدر که کاربرد‌های متنوع فضای مجازی توسعه و گسترش پیدا می‌کند موضوع حفظ حریم خصوصی مردم اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. 

رئیس مرکز ملی فضای مجازی گفت: در گذشته که خدمات مرتبط با حوزه اطلاعات به صورت حضوری و فیزیکی انجام می‌شد نگرانی زیادی درباره نقض حریم خصوصی مردم وجود نداشت، اما هرچه حوزه فضای مجازی توسعه پیدا می‌کند، ما برای اینکه بتوانیم آرامش و امنیت داده‌های مردم را در فضای مجازی حفظ کنیم به توسعه ابزار‌ها و سامانه‌های متعددی نیاز داریم که بتواند از این حریم پاسداری کند.

او بیان کرد: موضوع سامانه هویت دیجیتال ایرانیان (هدا) اولین و یکی از مهم‌تریم گام‌ها در سند نظام هویت معتبر است ان‌شالله که به کمک همکاران در سازمان ثبت‌احوال کشور بتوانیم با تجهیز این سامانه و برداشتن گام‌های بعدی به سطح از حفظ حریم خصوصی مردم برسیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار