فرخ‌زاده:

هنرمندان ایرانی دست بافته‌های کم نظیری را در فارس به نمایش گذاشته‌اند

معاون هماهنگی امور گردشگری استانداری فارس گفت: رنگ و نقش و دستان هنرمند ایرانی، مجموعه‌ای کم نظیر از دست بافت‌های داری و فرش را در دیار فارس به نمایش گذاشته است.

محمد فرخ زاده در بازدید از بیستمین نمایشگاه تخصصی فرش دستباف این گردهمایی و اتحاد خوبی که در حضور استان‌ها در این نمایشگاه شکل گرفته است را مورد توجه قرار داد و از دست اندرکاران و مجری برگزاری نمایشگاه بابت زحمات و تلاش ها، تبلیغات و اطلاع رسانی در راستای آشنایی مردم تشکر و قدردانی کرد.

او همچنین تنوع خوب فرش‌ها که برگرفته از سنت‌ها و هنر اقوام ایرانی است را وسیله انتقال فرهنگ، آداب و رسوم و ارزش‌های کشور برشمرد و افزود: این تنوع، امکان انتخاب گزینه‌های مختلف را در کنار هم برای مردم فراهم آورده است.

فرخ‌زاده، به کمرنگ شدن حوزه آموزش این هنر فاخر در سال‌های اخیر به دلیل دستمزد‌های اندک بافندگان، عدم ارائه خدمات قابل توجه و بیمه که در قبال این کار ارزشمند مغفول مانده نیز اشاره کرد.

او حضور دانشگاه‌های شیراز و هنر و معماری که در واقع حضور و پیوند جوانان و نخبگان با بدنه سنتی و اقوام در کنار پیش کسوتان است را امری شایسته و درخور استمرار دانست.

معاون هماهنگی امور گردشگری و زیارت استانداری فارس، حضور تجار خارجی و خرید فرش را از دیگر فرصت‌های خوب نمایشگاه برشمرد.

فرخ‌زاده ضمن ابراز امیدواری برای فراهم کردن فضای خوب و مناسب برای بافندگان و دست اندرکاران این حوزه در استان فارس و شهر شیراز، برپایی این نمایشگاه‌ها را بهانه‌ای برای انتقال میراث تاریخی، فرهنگی و هنری به نسل بعد دانست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار