معاون امور مجامع شرکت مدیریت منابع آب ایران :

شرایط منابع آبی کشور پیچیده و به تشکیل دولت آب نیازمند است

دانشگر گفت: کشور وارد چندمین سال خشکسالی شده، شرایط منابع آبی پیچیده، بی‌سابقه و نیازمند تشکیل «دولت آب» با عضویت همه مردم نیاز است.

مهدی دانشگر معاون امور مجامع، توسعه مدیریت و پشتیبانی شرکت مدیریت منابع آب ایران  معارفه سرپرست شرکت آب منطقه‌ای سمنان گفت: تغییر اقلیم باعث کاهش میزان نزولات آسمانی در کشور شده و وضعیت منابع آبی امروز با چالش مواجه است.

وی با بیان اینکه ایران در نیمه‌خشک جهان واقع شده است، افزود: این شرایط و خشکسالی‌های متناوب نیز سبب شده که امروز شرایط منابعی آبی در کشور پیچیده شود و مدیریت این منابع نیازمند حمایت و همراهی همه است.

معاون امور مجامع، توسعه مدیریت و پشتیبانی شرکت مدیریت منابع آب ایران با تأکید بر اینکه خشکسالی‌های اخیر بی‌سابقه است، افزود: موضوع آب یک موضوع فراوزارتخانه‌ای و فراقوه‌ای است و همه دستگاه‌ها برای مدیریت آب باید همکاری و همراهی لازم را داشته باشند.

کشور به تشکیل «دولت آب» با عضویت مردم نیاز دارد

دانشگر با بیان اینکه باید «دولت آب» تشکیل شود، گفت: اعضای این دولت یکایک مردم هستند و همه باید کمک کنند.

دانشگر خاطرنشان کرد: در وزارت نیرو تمامی اقدامات انجام شده به لحاظ علمی و فناوری منطبق با آخرین فناوری‌ها است و از به‌روزترین روش‌ها استفاده می‌شود، گفت: در زمینه مدیریت منابع آبی هر اقدامی مانند استفاده از آب‌های ژرف، مدیریت توامان آب و برق، انتقال آب از دریا، رصد آب‌های جاری و زیرزمینی، استفاده از آب‌های نامتعارف دریا و باروری ابر‌ها انجام شده است.

وی افزود: شاه‌بیت تمام این اقدامات مدیریت منابع و مصرف است و اگر تمام اقدامات سازه‌ای و غیرسازه‌ای انجام شود و مدیریت مصرف وجود نداشته باشد، وضعیت رو به بهبود نخواهد بود.

معاون امور مجامع، توسعه مدیریت و پشتیبانی شرکت مدیریت منابع آب ایران تصریح کرد: باید مدیریت بهینه مصرف منابع آب به جد در دستور کار قرار گیرد و اگر به این مساله توجه نشود، با مشکلات جدی‌تر در زمینه آب مواجه خواهیم بود.

برچسب ها: منابع آبی ، مدیریت آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.