یک هزار تخت بیمارستانی به ظرفیت لرستان اضافه می‌شود

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به اینکه در لرستان ۲ هزار و ۹۰۰ تخت بیمارستانی داریم، گفت: یک هزار تخت هم در دست ساخت داریم که ظرف سال‌های آینده وارد زنجیره خدمات دهی تخت‌های بیمارستانی نو می‌شوند.

سیاوش بیرانوند با اشاره به سرانه تخت لرستان، اظهار کرد: در حال حاضر ۲ هزار و ۹۰۰ تخت بیمارستانی در استان داریم و یک هزار تخت هم در دست ساخت داریم که ظرف سال‌های آینده وارد زنجیره خدمات دهی تخت‌های بیمارستانی نو می‌شوند.
به گفته وی سرانه تخت بستری در لرستان به ازای هر یک هزار نفر ۱/۷۲ است، در کشور، اما به ازای هر یک هزار نفر ۱/۸۲ تخت داریم.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به اینکه در لرستان به ازای هر صد هزار جمعیت ۱۷/۱ تخت ویژه داریم، گفت: در کشور به ازای هر یک صد هزار نفر جمعیت ۲۰ تخت ویژه داریم.
بیرانوند تعداد تخت مراقبت‌های قلبی کشور را بین ۳ تا ۷ و نیم درصد عنوان کرد و گفت: در لرستان به ازای هر یک صد هزار نفر جمعیت ۷ و ۴ دهم تخت وجود دارد، وضعیت استان به لحاظ تعداد تخت مراقبت‌های قلبی مطلوب است.

وی تعداد تخت اورژانس فعال در کشور را به ازای هر صد هزار جمعیت ۲۴/۵ عنوان کرد و گفت: در لرستان به ازای هر یک صد هزار نفر جمعیت ۲۹ تخت اورژانس فعال داریم.
به گفته معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی در لرستان به ازای هر صد هزار نفر جمعیت ۱/۲ دهم تخت سوختگی فعال داریم در کشور این عدد ۱ تا یک و نیم است.
بیرانوند تعداد تخت روان پزشکی در لرستان را به ازای هر صد هزار نفر جمعیت ۷ تا ۱۰ تخت عنوان کرد و افزود: در کشور تعداد تخت‌های روان پزشکی بین ۶ تا ۱۲/۲ تخت است.
وی در مورد تعداد پزشک استان نسبت به تخت هم توضیح داد: در لرستان به ازای هر صد هزار تخت ۳ دهم پزشک داریم در کشور این عدد ۳۸ صدم است.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان شاخص کادر پرستاری به تخت را در لرستان یک و دو دهم عنوان کرد و گفت: ما در استان تخت‌های فرسوده هم داریم که کار جایگزینی آن‌ها به تدریج در حال انجام است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.