بهره مندی ۶۰ هزار نفر از خدمات مشاوره‌ای بهزیستی استان همدان

معاون امور پیشگیری اداره کل بهزیستی استان همدان گفت: ۶۰ هزار و ۷۸۳ نفر در استان به صورت حضوری و تلفنی از خدمات مشاوره این سازمان در ۱۱ ماه سالجاری بهره‌مند شدند.

سیاوش رهبر با اشاره به اینکه یک مرکز مشاوره دولتی و ۴۵ مرکز مشاوره خصوصی در استان همدان فعال است گفت: تعداد ۱۹ هزار و ۹۲۱ نفر از طریق مراکز مشاوره حضوری (دولتی و غیر دولتی) در ۱۱ ماه امسال مشاوره دریافت کردند.

او گفت: ۴۰ هزار و ۸۶۲ نفر نیز از مرکز صدای مشاور ۱۴۸۰ یا مرکز مشاوره تلفنی در ۱۱ ماهه سالجاری از خدمات مشاوره بهره‌مند شدند.

معاون امور پیشگیری اداره کل بهزیستی استان همدان گفت: خط ۱۴۸۰ یا صدای مشاور با هدف ارائه خدمات مشاوره و راهنمایی سریع در زمینه‌های مشکلات خانوادگی، کودک و نوجوان، تحصیلی و تربیتی، شغلی، مشاوره پیش از ازدواج، اضطراب، افسردگی، وسواس، حقوقی و شغلی به آحاد جامعه خدمت رسانی می‌کند.

رهبر گفت: تمامی تماس‌های مردمی با خط ۱۴۸۰ صدای مشاور، محرمانه و امن است و افراد می‌توانند مشکلات خود و مواردی که طرح کردن آنها به صورت حضوری مشکل است را به صورت تلفنی با مشاوران درمیان بگذارند.

او گفت: طرح آموزش خانواده در ۴۶ مرکز مشاوره حضوری به چهار هزار و ۶۷۰ نفر در ۱۱ ماه امسال ارائه شد.

معاون امور پیشگیری اداره کل بهزیستی استان همدان گفت: طرح آموزش پیش از ازدواج به چهار هزار و ۷۱۰ زوج در مراکز مشاوره حضوری بهزیستی ارائه و نیز طرح آموزش مهارت‌های زندگی برای ۹۳۹ نفر در استان اجرایی شد.

رهبر گفت: ۲۱ تیم "محب" مداخله در بحران‌ها و بلایا، در استان فعال و در حالت آماده باش هستند در بحران‌هایی مانند سیل و زلزله خدمت رسانی کنند که اطلاعات آنها با آموزش‌ها به روزرسانی می‌شود.

او از اجرای طرح تسنیم در استان همدان برای هزار و ۱۱۷ زوج خبر داد و گفت: این طرح مشترک بهزیستی و دادگستری با هدف کنترل و کاهش طلاق در ۱۳ مرکز مشاوره حضوری در حال خدمت رسانی است و قاضی دادگستری زوجین در آستانه طلاق را برای سازش به این دفاتر ارجاع می‌دهد و چهار جلسه مداخله تخصصی داده به طور رایگان ارائه می‌شود.

معاون امور پیشگیری اداره کل بهزیستی استان همدان گفت: معاونت توسعه پیشگیری اداره کل بهزیستی استان در قالب چهار دفتر پیشگیری از معلولیت ها، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، دفتر مشاوره و دفتر اعتیاد دفتر خدمات ارائه می‌دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار