ابلاغ آئین‌نامه جدید سن فرسودگی خودروها؛

ارزش اسقاط خودرو‌های فرسوده افزایش یافت

مدیرعامل اتحادیه حمل و نقل مسافر شهری کشور از تصویب و ابلاغ آئین‌نامه جدید اسقاط و سن فرسودگی خودرو‌ها در هیأت دولت خبر داد.

مرتضی ضامنی مدیرعامل اتحادیه حمل و نقل مسافر شهری کشور با اعلام این خبر که هیأت دولت در راستای حمایت از نوسازی ناوگان فرسوده و کمک به رانندگان، آئین‌نامه جدید اسقاط و سن فرسودگی خودرو‌ها را مصوب و ابلاغ کرد، گفت: در این آئین‌نامه که با پیگیری‌های اتحادیه حمل و نقل مسافر شهری کشور، سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور و وزارت کشور به تصویب هیئت دولت رسیده، افزایش قابل توجهی در ارزش اسقاط خودرو‌های فرسوده در نظر گرفته است.

وی در توضیح بیشتر درباره آئین‌نامه جدید اسقاط و سن فرسودگی خودروها، اظهار کرد: نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی یکی از دغدغه‌های اصلی ما در اتحادیه بوده و هست. با توجه به فرسودگی بسیاری از خودرو‌های فعال در این بخش، شاهد افزایش آلایندگی و مخاطرات بسیاری بودیم که ضرورت نوسازی ناوگان را بیش از پیش آشکار می‌کرد.

مدیرعامل اتحادیه حمل و نقل مسافر شهری کشور افزود: خوشبختانه با پیگیری‌های صورت گرفته توسط اتحادیه، سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور و وزارت کشور، هیئت دولت آئین‌نامه جدید اسقاط و سن فرسودگی خودرو‌ها را مصوب کرد. این آئین‌نامه که به تازگی ابلاغ شده، گام بلندی در راستای نوسازی ناوگان فرسوده و کمک به رانندگان محسوب می‌شود.

ضامنی در خصوص جزئیات این آئین‌نامه نیز گفت: در این آئین‌نامه، ارزش اسقاط خودرو‌های فرسوده به طور قابل توجهی افزایش یافته است. همچنین، تعداد برگه‌های اسقاط ناوگان حمل و نقل عمومی شهری نیز افزایش یافته که این موضوع به نفع رانندگان این بخش خواهد بود.

وی با بیان اینکه این آئین‌نامه انگیزه‌های لازم را برای اسقاط خودرو‌های فرسوده و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی ایجاد می‌کند، گفت: امیدواریم با اجرای این آئین‌نامه، شاهد تسریع در روند نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی شهری و ارتقای سطح ایمنی و کیفیت خدمات ارائه شده به شهروندان باشیم.

منبع: ایسنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۵ ۰۸ فروردين ۱۴۰۳
متولی جمع اوری خودروهای بدون پلاک از سطح شهر و جاده ها کجاست؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۵ ۰۸ فروردين ۱۴۰۳
آهن و چدنش رو خودتون بفروشید قطعاتش رو هم دربیارید بیشتر سود می کنید خخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۸ ۰۸ فروردين ۱۴۰۳
میشه دقیقا بفرمایید گام بلند چقدر هست؟؟؟
من یک پراید 79 بدم چند بذارم روش یک پراید صفر بهم میدید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۶ ۰۸ فروردين ۱۴۰۳
نظر رو بزارید .... واقعا کارکنان محترم صدا سیما ماشین نمی خرید... تا حالا خدایی نکرده تصادف پیش نیومده واستون و یا در تعمیر گاه نرفتید ... ماشین های ایران خودرو نسبت به ۵سال پیش از نظر ضخامت ورق بدنه و داخلی کابین نازک نشدن ... چرا یک نمونه استاندارد قدیمی رو نمیایرید جلوی تلویزیون باز کنید و با نمونه ۱۴۰۰ به بعد مقایسه کنید که استاندارد رو نشون بدید ... ارزش جان مردم و خواهر وبرادراتون بیشتر هست تا کارخانه دار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۶ ۰۸ فروردين ۱۴۰۳
خیلی جالبه !!
خبر به این مهمی را باید از زبان مسئولین محترم اتحادیه حمل و نقل بشنویم !!!
اعلام موضوع توسط نهادهای حاکمیتی به چه دلیل انجام نمی شود ؟ !!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۴ ۰۸ فروردين ۱۴۰۳
کیفیت و امکانات و مهم ترین ایمنی ماشین های داخلی پایین هست به طوری که نسبت به ده یا بیست سال پیش وزن ماشین ها آب رفته و در تصادف با یک دوچرخه ماشین ها از هم باز میشن ... بعد تیم سال قطعات پلاستیکی یا پودر میشن یا به سادگی خرد ... ماشین بیست سال پیش رو مقایسه کنید هنوز سر پا هست ماشین صفر از کارخانه بیرون میاد یا موتوری یا جلو بندی و یا رنگ مشکل داره .... ماشین سر حال بدیم اسقات و ماشین افتضاح بگیریم ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۸ ۰۸ فروردين ۱۴۰۳
لطفاً یکی پیگیری کنه سامانه نوسازی ناوگان حمل و نقل در قسمت ثبت مشخصات خودرو فرسوده مشکل داره و هیچ کس رسیدگی نمی کنه ، ضمنا دریغ از یک شماره تماس و پیگیری.
Switzerland
ناشناس
۰۹:۰۳ ۰۸ فروردين ۱۴۰۳
خب چند شده
آخرین اخبار