محدود کردن میزان رم مصرفی در قابلیت جدید مرورگر مایکروسافت

به‌زودی با یک قابلیت جدید می‌توانید میزان رم مصرفی مرورگر مایکروسافت اج را محدود کنید.

مرورگر اج یکی از محبوب‌ترین برنامه‌های فعلی مایکروسافت است که روزانه میلیون‌ها کاربر فعال دارد. جدیدترین به‌روزرسانی این مرورگر امکان تنظیم میزان فضای رم برای این مرورگر را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. در ادامه نحوه استفاده از تنظیمات این بخش در مایکروسافت Edge را به شما آموزش می‌دهیم.

اگر از میزان مصرف رم مایکروسافت Edge در سیستمتان ناراضی هستید، احتمالاً به‌روزرسانی جدید این مرورگر رضایتتان را جلب خواهد کرد. به‌نظر می‌رسد که ردموندی‌ها درحال آزمایش قابلیت جدیدی هستند که به‌لطف آن، امکان محدودسازی مصرف رم برای این مرورگر را خواهید داشت. این ویژگی توسط یکی از کاربران Edge Canary مشاهده شده است و احتمال می‌رود که به‌زودی شاهد انتشار عمومی این قابلیت برای تمام کاربران باشیم.

براساس اسکرین‌شات منتشرشده توسط این کاربر در شبکه اجتماعی ایکس، مایکروسافت اج حالت‌های مختلفی برای استفاده از رم خواهد داشت. حالت اول، تنها زمانی فعال می‌شود که درحال اجرای بازی روی لپ‌تاپ یا PC خود باشید. مایکروسافت Edge به‌طور خودکار تشخیص می‌دهد که بازی درحال اجراست و به‌همین‌ترتیب، مصرف رم را به میزان مطلوب می‌رساند. حالت دوم نیز به‌طور دائمی فعال می‌شود.

مایکروسافت در تنظیمات این مرورگر اسلایدر مخصوصی را هم قرار داده است تا میزان دقیق فضای رم قابل‌ استفاده را برای این مرورگر تعیین کنید. به‌همین‌ترتیب، هرگونه که بخواهید، می‌توانید میزان رم مختص به اج را دستخوش تغییر کنید. با وجود این تغییرات، مایکروسافت هشدار داده است که محدودیت رم برای این مرورگر می‌تواند تأثیرات منفی در عملکرد آن داشته باشد. این ویژگی فعلاً در دسترس کاربران نسخه Canary مایکروسافت اج قرار گرفته است و می‌توانید با مراجعه به قسمت Performance در تنظیمات آن‌ را سفارشی‌سازی کنید.

منبع: دیجیاتو

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار